• Elli47

Hur förvara busskort??

Mina barn (6 resp 9 år) har börjat åka buss till skolan och efter en veckas skola lyckades 6-åringen tappa sitt kort, 50 kr kostade ett nyt... Nu (efter 2 veckors skola) kommer 9-åringen och säger att han också har tappat sitt kort... Hur ska vi förvara korten så de inte försvinner stup i kvarten, något slags band runt halsen eller vad?? Det blir en dyr termin om jag ska betala 50-lappar flera gånger i månaden... {#lang_emotions_yell}

• Svar på tråden Hur förvara busskort??
  • Samsmamma

kan man ha såna där som man brukar fästa vantarna i jackan med? Du vet med knäppen på var sida om en gummisnodd? Kan fästa kortets ena sida i jackan?

• Samsmamma

nej ajg vet, sån där skid-jojo!

• Elli47
    Samsmamma skrev 2009-09-06 17:09:47 följande:
    nej ajg vet, sån där skid-jojo!
    Ja men var hittar man sådana??
  • carola1977

Tycker många barn har band runt halsen och sedan kortet i någon plastficka som passar till.

• OMWF

Barnen här brukar ha dom i nyckelband runt halsen.

Annars tycker jag att era busskort är sjukt billiga.

• Elli47
    OMWF skrev 2009-09-06 17:12:07 följande:
    Barnen här brukar ha dom i nyckelband runt halsen. Annars tycker jag att era busskort är sjukt billiga.
    Första kortet är gratis, det är ju skolskjuts det är frågan om, men om man tappar bort korten så måste ju skolan köpa in nya kort och dessa kostar 50 kr.
  • Elli47
    OMWF skrev 2009-09-06 17:12:07 följande:
    Barnen här brukar ha dom i nyckelband runt halsen. Annars tycker jag att era busskort är sjukt billiga.
    Dessa kort gäller alltså bara för skolresor, inget annat.
  • Samsmamma
    Elli47 skrev 2009-09-06 17:11:14 följande:
    Ja men var hittar man sådana??
    Kolla med vänner och familj först, det är säkert nån som har en liggande nånstans.

jag gjorde en snabbsökning på internet och det borde gå att hitta. titta här tex www.reklambutiken.com/liftkortshallare.48684.phtml
  • OMWF
    Elli47 skrev 2009-09-06 17:14:36 följande:
    Dessa kort gäller alltså bara för skolresor, inget annat.
    Haha jaha okej, förklarar ju saken. Blev lite avundsjuk där ett tag.
  • mammatalman

bara jag som tycker att skolpersonalen kan ha ansvar för dom? Iallafall när barnen är så små. 6år. Personalen/läraren borde veta vilka som åker buss och hämta/lämna vid bussen när de är 6år. och då borde de kunna ansvara för dom. ni kan ju iallafall prata med läraren

• Elli47
    mammatalman skrev 2009-09-06 17:19:03 följande:
    bara jag som tycker att skolpersonalen kan ha ansvar för dom? Iallafall när barnen är så små. 6år. Personalen/läraren borde veta vilka som åker buss och hämta/lämna vid bussen när de är 6år. och då borde de kunna ansvara för dom. ni kan ju iallafall prata med läraren
    Ja lärarna följer med till taxin/bussen hem men på morgonen åker båda mina barn buss till skolan och då är det jag som följer med dem. Jag vet inte hur noga det är med att ha kortet men jag antar att de ska kunna visa upp det ifall det blir kontroll.
Svar på tråden Hur förvara busskort??