Jag fick ingen bröllopspresent...
Jag vet att det är ett ganska löjligt problem. För det är inte presenten det handlar om...Låt mig förklara!
Min man och jag hade ettårig bröllopsdag i dagarna. Vi hade pratat om den ett par dagar, så han var medveten om att den var på väg Vi sa att vi skulle gå ut och äta, men jag hade egentligen planerat en romantisk barnfri kväll med middag och bio.
På själva bröllopsdagen berättade jag om min överraskning och gav honom sedan de presnter jag köpt. Var lite kläder, söta små godisar som jag vet att han tycker om, lite sånna där saker. Och sedan kvällen. När jag gav honom presenterna säger han att han inte köpt något till mig och jag såg att han skämdes. Jag sa att det inte gjorde något men samtidigt kände jag att jag ljög.
Jag menar inte att han ska planera värsta kvällen, det var helt min egen ide att ge honom det och jag menar inte att han ska ge mig något i "utbyte" för han visste ju inte ens om det!
Men ett litet kort kanske, en bukett med blommor, en chokladask kanske. NÅGOT som visar att jag betydde något för honom.
Han säger då: Du vet ju att jag bryr mig...
Och ja det gör jag, men det är ju tanken som räknas, ordagrant. Jag ville bara ha en liten tanke, att han visar att han varit glad över vårt första år tillsammans.
Har era män alltid gett er bröllopspresenter? Har de glömt bort er bröllopsdag?
Dela gärna med er, det kanske är vanligt. Jag kanske överreagerar, eller?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 19:37
Ni som tycker att det är löjligt att ge eran partner presenter, får ni några av era respektive? Och är ni glada över de ni får eller blir nig bara irriterade över faktumet att en annan person tänkt så mycket på er att han eller hon ville ge er en liten sentimental sak?