• Anonym (ledsen:-()

Jag fick ingen bröllopspresent...

Jag vet att det är ett ganska löjligt problem. För det är inte presenten det handlar om...Låt mig förklara!

Min man och jag hade ettårig bröllopsdag i dagarna. Vi hade pratat om den ett par dagar, så han var medveten om att den var på väg Vi sa att vi skulle gå ut och äta, men jag hade egentligen planerat en romantisk barnfri kväll med middag och bio.
    På själva bröllopsdagen berättade jag om min överraskning och gav honom sedan de presnter jag köpt. Var lite kläder, söta små godisar som jag vet att han tycker om, lite sånna där saker. Och sedan kvällen. När jag gav honom presenterna säger han att han inte köpt något till mig och jag såg att han skämdes. Jag sa att det inte gjorde något men samtidigt kände jag att jag ljög.
    Jag menar inte att han ska planera värsta kvällen, det var helt min egen ide att ge honom det och jag menar inte att han ska ge mig något i "utbyte" för han visste ju inte ens om det!
    Men ett litet kort kanske, en bukett med blommor, en chokladask kanske. NÅGOT som visar att jag betydde något för honom.
    Han säger då: Du vet ju att jag bryr mig...
    Och ja det gör jag, men det är ju tanken som räknas, ordagrant. Jag ville bara ha en liten tanke, att han visar att han varit glad över vårt första år tillsammans.

Har era män alltid gett er bröllopspresenter? Har de glömt bort er bröllopsdag?
    Dela gärna med er, det kanske är vanligt. Jag kanske överreagerar, eller?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 19:37
    Ni som tycker att det är löjligt att ge eran partner presenter, får ni några av era respektive? Och är ni glada över de ni får eller blir nig bara irriterade över faktumet att en annan person tänkt så mycket på er att han eller hon ville ge er en liten sentimental sak?

• Svar på tråden Jag fick ingen bröllopspresent...
  • linjes

Nä här ges inga bröllopsdagarspresenter,varför ska man göra det? Räcker väl om man äter en god middag tillsamans

• Anonym (Ugly)

Jag tycker det är rent tröttsamt att höra alla tjejer som kräver presenter för att DE har köpt något. Dessutom känner de sig bortglömda eller till och med kränkta.

Lär känna varandra istället utgå från de personer ni är. Jag skulle aaaaldrig förvänta mig en spontan present från min man. Han ÄR ingen presentköpare, varför ska han ändra på sig bara för att jag är det?
    Jag köper presenter som han blir glad av. Han gör det inte.

Sedan har vi de tjejer som kräver att mannen ska komma ihåg bröllopsdagen, som förväntansfullt väntar på en stor överraskning. Hur tänker ni? Är inte bröllopsdagen den enda dagen man är riktigt två om? Varför ska man ha överraskningar? Planerar man inte den tillsammans?

• Anonym (tala klarspråk!)

Det är inte alltid män och kvinnor tänker på samma sätt. (Eller att två olika personer öht). Nästa gång du inte vill bli besviken får du helt enkelt tala om hur du vill ha det. Räkna inte med att han kommer att överraska dig! Och bara för att han inte kommer med värsta presenten (eller ens ett litet kort) innebär det inte att han inte älskar dig. Det är inte där kärleken sitter!

• Anonym (besviken)

Jag hade blivit besviken och jätteledsen om min man missat det, sen om det bara varit en present till mig eller oss båda hade inte spelat någon roll men i vår familj uppvaktar vi vår bröllopsdag med presenter, en av de bästa dagarna i livet. jag hoppar gärna julklappar mot bröllopsdagspresent.

Stöttar kanske inte dig men jag tycker du har rätt att känna dig besviken och ledsen.

Vi firar snart vi med och vi har planer och presenter klara!

Håller tummen hårt för nästa år för er

• Teskedsmamman

Nu tycker jag personligen att du ställer alldeles för höga krav på din man... Om man förbereder överraskningar så är det ditt val och du får stå ditt kast för att din man inte tänker likadant.
    Enligt honom skulle ni ut och käka, punkt slut...

Vi har aldrig gett varandra presenter, vi går ut och käkar - ensamma utan barnen och drickor och äter gott och umgås bara han och jag. Presenter har aldrig ens föresvävat oss...

Mina bloggar: ☆ Virkaholic ☆ och tesked.blogspot.com/
  • Bite me

Vi glömmer regelbundet bort våran bröllopsdag, som tur är görvi det båda två, så då är det ingen som behöver må dåligt av det.

• Anonym

Håller inte med ovan. Jag tycker att man kan anstränga sig lite med blommor eller liknande.

Sen blir jag sååååå trött på alla som jämt säger "det är tanken som räknas". Näe det är ofta inte det! Talking is cheap! Allra oftast är det folks handlingar som betyder något.

Nej du har rätt att vara lite besviken. Jag skulle ha varit det.

• Bite me

Kanske inför nästa år att du börjar påminna honom lite diskret i tid, tex talar om vad du vill ha i bröllopspresent eller frågar honom vad han vill ha, osv, vissa män e lite "trögare" än andra, de behöver få det uppenbara skrivet på näsan ibland.

För övrigt tycker jag nog att det är viktigt att du tar upp det här med honom, att du känner dig besviken, för han behöver få höra det så han inte går omkring o tror att han inte gjort något fel.

• Teskedsmamman
    Anonym skrev 2009-09-06 19:32:47 följande:
    Håller inte med ovan. Jag tycker att man kan anstränga sig lite med blommor eller liknande. Sen blir jag sååååå trött på alla som jämt säger "det är tanken som räknas". Näe det är ofta inte det! Talking is cheap! Allra oftast är det folks handlingar som betyder något. Nej du har rätt att vara lite besviken. Jag skulle ha varit det.
    Så kärlek mäts i utlagda antal kronor?

Jag har hellre en trevlig kväll med min man än att få en massa saker... 

Vardagstanken, då när jag minst anar den och det dimper ner en bukett blommor eller t ex ett vaniljhjärta i knät är bra mycket mer uppskattat än blommor när det "ska" vara blommor...
    Får jag blommor på födelsedag/bröllopsdag så känns det lite krystat... en sketen vanlig jävla måndag mitt i gråtrista november är ju helt underbart!
    Mina bloggar: ☆ Virkaholic ☆ och tesked.blogspot.com/
  • Bite me
    Teskedsmamman skrev 2009-09-06 19:40:34 följande:
    Så kärlek mäts i utlagda antal kronor?Jag har hellre en trevlig kväll med min man än att få en massa saker...  Vardagstanken, då när jag minst anar den och det dimper ner en bukett blommor eller t ex ett vaniljhjärta i knät är bra mycket mer uppskattat än blommor när det "ska" vara blommor... Får jag blommor på födelsedag/bröllopsdag så känns det lite krystat... en sketen vanlig jävla måndag mitt i gråtrista november är ju helt underbart!
    Det hände mig här i veckan, maken kom hem med ett fång vita rosor, vilken överaskning.
Svar på tråden Jag fick ingen bröllopspresent...