• Anonym (så ont...)

någon som lever ihop med en tunisisk man??

precis hemkommen från tunisien... där jag träffade mitt livs kärlek -... tror jag iallafall... så som in rubrik lyder finns det någon i detta kalla land som lever ihop med eller  är gift med en man från tunisien??? skulle bli såå glad om jag kunde få lite svar på mina ngt "känsliga frågor"{#lang_emotions_embarassed}

• Svar på tråden någon som lever ihop med en tunisisk man??
  • carlsbergs

Okej, är inte gift med någon från Tunisien men vad exakt är ditt problem?

• Anonym (så ont...)
    carlsbergs skrev 2009-09-06 17:40:53 följande:
    Okej, är inte gift med någon från Tunisien men vad exakt är ditt problem?
    hm skulle behöver veta lite hur deras kvinnosyn är mm mm ... ;)
  • carlsbergs

Anonym (så ont...) skrev 2009-09-06 17:41:57 följande:

hm skulle behöver veta lite hur deras kvinnosyn är mm mm ... ;)
    Okej, kan tyvärr inte svara på det men man får ju aldrig veta om man inte provar.
  • Anonym (så ont...)
    carlsbergs skrev 2009-09-06 17:44:02 följande:
    Anonym (så ont...) skrev 2009-09-06 17:41:57 följande: Okej, kan tyvärr inte svara på det men man får ju aldrig veta om man inte provar.
    lite för riskabelt o "prova" när det är barn inblandade
  • Anonym

dom är ju muslimer där så dom har väl samma syner på kvinnor som andra muslimer dock gäller det inte alla, alla är ju inte troende.

• Anonym (Viktoria)

när en släkting var där så ville männen köpa henne för åsnor så dom kanske inte har världens bästa kvinnosyn men sen så är våldtäkt väldigt straffbart där om man jämför med andra muslimska länder.

• carlsbergs

Anonym (Viktoria) skrev 2009-09-06 17:48:19 följande:

när en släkting var där så ville männen köpa henne för åsnor så dom kanske inte har världens bästa kvinnosyn men sen så är våldtäkt väldigt straffbart där om man jämför med andra muslimska länder.
    Hahahaha, sluta trolla
  • Anonym (så ont...)
    {#lang_emotions_wink} han har inga åsnor tyvärr ;)
    Anonym (Viktoria) skrev 2009-09-06 17:48:19 följande:
  • Anonym (Viktoria)

det är sant fast detta var för 15 år sedan så det har kanske förändrats.

• Strumpläst83

Min syster träffade en tunisisk man och han flyttade till Sveige -89 tror jag det var.
    De bor här i Sverige och har två barn. Jag vet inte om hans familj är lite extra västerlänsk men ingen av kvinnorna i hans familj har slöja, döttrarna väljer sin framtida man etc. Det enda "bakåtsträvande" är väl att de omskär sina söner (detta är min högst personliga åsikt).

Min syster är högskoleutbildad och väldigt lugn och harmonisk. Hennes man är jättetrevlig och har ingen som helst nedvärderande syn på tjejer.

Svar på tråden någon som lever ihop med en tunisisk man??