Har någon handlat på Lindex online?
Hur är det att skicka tillbaka varor om man inte är nöjd eller om det inte passar?
Kan man lämna tillbaka till butik?
Hur är det att skicka tillbaka varor om man inte är nöjd eller om det inte passar?
Kan man lämna tillbaka till butik?
Retur i någon av Lindex svenska butiker
Bästa sättet att returnera en vara är att vända sig till någon av Lindex svenska butiker. Kunden måste kunna uppvisa den följesedel som medföljer varan vid leverans. Återbetalning sker direkt i butiken. Vid betalning med Lindex Club-konto sker återbetalning genom att använt kort krediteras. Avgifterna är de samma oavsett hur många varor Kunden köpt. Vid delretur återbetalas därför inte expeditions-, betalnings- och leveransavgifter.
från www.lindex.se
Det är jättelätt att lämna tillbaka, jag har lämnat tillbaka flera gånger, då direkt i butik.
Oki tack! hittade inte det själv! Tack igen!
vet ni hur lång tid man har på sig?
Perfekt,har beställt behåar därifrån inatt,bra att veta om dom inte passar
Förlåt ts,nu snor jag din tråd en snabbis; hur lång tid tar det från beställning tills man får kläderna?
allt ni frågar om finns klart och tydligt på www.lindex.se under köpvillkor
Jag hittade inte det där om returer till butik, men - men nu vet jag ju!
Leveranstid och avisering
Leverans av varor som finns i lager sker inom sju (7) arbetsdagar när paketet hämtas hos Privpaks utlämningsställen och inom sju (7) arbetsdagar när paketet hämtas i Lindexbutik. Tiden räknas från det att Lindex bekräftat beställningen i Orderbekräftelsen. Vid eventuell försening har kunden rätt att häva köpet. Återbetalning av betalda paket sker då inom 30 dagar. Under högsäsong (t.ex. jultid) kan leveranstiden bli något längre. Lindex tar emot och levererar alla beställningar i den ordning de kommer in till Lindex. Inför julen behöver Lindex kundens beställning senast den 15/12 för att leverans ska kunna ske före julafton.