• Anonym (fundersam)

Gravid trots hormonspiral

Jag har en hormonspiral insatt sen 2 år tillbaka. Nu har mina bröst blivit jätteömma, det gör ont att ta i dom o dom känns tyngre.
    Jag har ingen mens förutom lite bruna flytningar då o då, så jag har ju ingen koll på mens o så.

Det är väl rätt säkert med h.spiral men det finns väl folk som blivit gravida ändå?! nån som har erfarenhet?

Nån som haft grav.symtom som börjat med ömma bröst??

Vi har redan två barn o har absolut inte tänkt skaffa några fler ju
    får väl kanske gå till apoteket imorron

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-08 07:13
    En liten uppdatering från mig.

Jag gjorde ett grav.test igår. Jag tyckte mig se ett jättesvagt streck men vet inte om det är inbillning.
    Har fortfarande jätte ömma o spända bröst.

Ska ta o köpa ett nytt test idag. Kanske skulle testa mef ett cb digital istället?!

• Svar på tråden Gravid trots hormonspiral
  • mammact

jag har hormonspiral och som du ingen mens utan bara ytterst lite blod ibland. Jag har haft en väldig massa symptom och tog gravtest igår, men visade negativt, så jag antar att det bara är kroppen som spelar en ett spratt. JAg har haft min inne i fyra år.

• Anonym (fundersam)

okej, det kanske bara är kroppen som blir såhär ibland då

• mammact

ja , men vänta kanske några dagar till och sen är det kanske säkrast att ta ett test ändå.

• Anonym (fundersam)

Ja vi får se om det går över innan jag slänger ut pengar på ett dyrt test.

• Anonym

Läser vad du har skrivit och jag hade tänkt skriva samma...jag har oxå hormon sprial men inte haft ont i brösten. Har däremot haft en del smärta i magen från och till men egentligen det som bekymrar mig är att jag inbillar mig att jag känner av fosterrörelser i mellan åt...Har inte haft mens på länge så jag vet inte när var och hur. Innan idag när jag var på jobbet kändes ordentligt som en spark/rörelse i magen och jag blev lite rädd... Men om det skulle vara något så visar väl det sig på ett test fast än man har gått längre en första trimestern? Oj det blev många frågor..Men men hoppas på svar

• Anonym (fundersam)

rörelser känner jag lite titt som tätt, men det är ju tarmarna som rör sig (om man inte ÄR gravid då förstås). Det är läskigt o ibland är det så starkt så man börjar undra

usch, jag har verkligen jätteont i mina bröst, både igår och idag. Jag undrar hur länge det kan hålla på om det bara är biverkningar från spiralen?

• Anonym

Jag har aldrig kännt av några biverkningar i brösten men en hel del magont...vilken sort hade du? Min hette nog Mirena eller nått! Det jag kände innan idag kändes så verkligt typ som en spark man har i fjärde månaden eller nått..men man kanske bara inbillar sig. Men jag satt verkligen inte i några gravidtankar. Jag tycker du skall köpa dig ett test imorrn om du har känner av det fortfarande. Tror nog jag skall ringa min BM och fråga om detta är vanligt att känna så.

• Anonym (fundersam)

Jag har Levonova.

• kattengustav

Jag har också hormonspiral och känner graviditetssymtomer. Lite ömma bröst, trötthet, järnsmak i munnen, ryggont och så ser magen ut som den gjorde när jag var gravid tidigare. Jag känner precis som ni som rörelser ibland. Tog ett test idag, men visade negativt. Men eftersom jag inte har någon mens så vet jag ju inte om jag testade för tidigt eller hur.

• mammact

alla dem symptomen ni beskiver är samma för mig. Men mitt test var också negativt och har fått min lilla blödning jag får så....

Svar på tråden Gravid trots hormonspiral