• snuttan347

dagis i örby/älvsjö

Någon som kan tipsa om ett eller flera bra dagis i örby området??
    Dags att välja för våran del snart och har ingen som helst aning vilket man ska välja .
    TACKSAM för svar..

• Svar på tråden dagis i örby/älvsjö
  • snuttan347

Tack för tipset ska genast gå in o läsa på lite

• kirsikka

Det finns en (eller två egentligen) privat förskola i Örby som heter Vi som Växer, jag har hört väldigt mycket positivt om dem. Vi går visserligen inte där men funderarade på att byta när vi flyttade. Bara ett tips.

• Argo

Enligt kommunens hemsida finns det bara tre dagis i Örby/Liseberg: Äppelängen, Sylvester och Sjöstjärnan.

Kan det verkligen stämma? Det dräller ju av förskolor på andra sidan vägen i villaområdena i Älvsjö.

Stämmer det är det ju inte så mycket att välja på och kommunikationerna över Huddingevägen, på tvärsen från Örby till Älvsjö, är väl inte heller de bästa om man ska lämna ungen någonstans i Älvsjö istället när ma har bråttom på morgonen.

• 5busar
    5busar skrev 2009-09-06 19:31:15 följande:
    www.stockholm.se/.../Forskolor-i.../Orbys-forskolor/Här är en enhet som jag skulle anförtro mina barn.En enhet med 5 förskolor fördelat på 19 avdelningar.
    Jag arbetar på Ripsavägen 33 och inom vår enhet så ligger 2 förskolor i närheten av Örby skolan
  • Argo

Här kan man se kölängden till varje enskilt komunalt dagis:

barnomsorg.stockholm.se/bo_querange.asp

Sjöängen 14 barn i kö för plats under 2009.
    Sylverster 33 barn i kö för plats under 2009.
    Äppelängen 27 barn i kö för plats under 2009.

Säger kanske en del om populariteten, men samtidigt måste man kolla hur många barn som går där för att kunna gissa hur fort man kommer fram i kön.

Lite mer on topic: Rent allmänt är min känsla att kommunala förskolor i Älvsjö stadsdelsnämnd håller bra kvalitet. Vissa av dem är till och med v-ä-l-d-i-g-t bra.

Svar på tråden dagis i örby/älvsjö