• maximum

Blev så besviken på Ikea i Älmhult idag!

Idag åkte jag till Ikea i Älmhult själv med min 6 månader gamla son.
    I varuhuset finns kundvagnarna först efter halva varuhuset och ett vångingsplan ner :-O.
    Brukar alltid ta en vagnutanför ändå (det står stora skyltar om att det finns vagnar inne i affären). Men idag fanns det inga. nähä. får ju då springa genom halva affären med son och skötväska att konka på. sen tillbaka till bröjan....
    När vi skulle äta lunch var jag tyvärr tvungen att ta med mig kundvagnen in i restaurangdelen där man hämtar och betalar maten, vill ju inte lämna sonen själv.
    Tog som tur var några servetter vid kassan, för sen när sonen ätit så fanns det inga servetter nånstans. alla behållare var tomma. fanns inga barnskedar heller vid micron bara kniv och gaffel. (va inte alls mycket bebisar där som tordes behöva sked)
    När vi skulle gå på toa och byta blöja och även jag behövde gå. När jag in igenomdörren med ett skötbord på en bild så till min förvåning så fanns där ingen toa. bara skötbord och handfat, så när blöjan var bytt fik vi ställa oss i kön igen för att komma in på en toa. golvet var skitäckligt så jag kunde inte sätta ner sonen så jag fik snällt försöka kissa med honom i knäet...
    Kommer inte på mer nu, men det var många smågrejer som gjorde det till icke vänlig för en ensam vuxen med ett barn...

• Svar på tråden Blev så besviken på Ikea i Älmhult idag!
  • MissGos

Jag tycker du ska mejla Ikea och berätta hur du upplevde det, då kan de få chansen att rätta till felen så att det blir bättre. Förhoppningsvis tar dem det på allvar.

Älskade Katter Märker Man
  • Pruttiluskan

Ett tips är att ha med sele eller sjal in i såna affärer! =)

• maximum

Fast min bebis är så stor (11kg) att han växt ur dom grejerna.

Ja jag hade tänkt att mejla dom. Såg en hörna där man kunde fylla i synpunkter. men det är ju lätt att göra när man har en bebis som vill att vagnen ska röra sig hela tiden

• snuttP
    Pruttiluskan skrev 2009-09-06 20:37:41 följande:
    Ett tips är att ha med sele eller sjal in i såna affärer! =)
    Min sele kan man bära upp till 20kg. Den är guld värd!!
  • Pruttiluskan
    maximum skrev 2009-09-06 20:47:09 följande:
    Fast min bebis är så stor (11kg) att han växt ur dom grejerna.Ja jag hade tänkt att mejla dom. Såg en hörna där man kunde fylla i synpunkter. men det är ju lätt att göra när man har en bebis som vill att vagnen ska röra sig hela tiden
    Då får man ha med barnvagnen...
  • maximum

Å har jag med barnvagnen kan jag inte köpa många saker. får varken plats i bilen eller vagnen...ond cirkel

• snuttP

Maila ikea.. dom vill säkert veta att det va ett "otrevligt" besök..

• maximum

Har tittat på Ikeas hemsida. det går ej att maila dom nu och det känns som om att det är för mycket att skriva i chatten. Den är dessutom upptagen.
    Men ska nog dit snart igen då jag fick fel grejer. Dock med sällskap denna gång. ska då skriva en lapp i deras "tyck till om oss" låda.

• Reglementet

Wow, 11 kg på en sexmånaders?

Svar på tråden Blev så besviken på Ikea i Älmhult idag!