• Anonym (??)

Klamydia vid oralsex?

Killen jag sög av hade klamydia, vilket jag fick reda på nu..

hur stor är risken att jag har fått det?
    Ska givetvis ringa barnmorskan imorgon och boka en tid.

• Svar på tråden Klamydia vid oralsex?
  • Anonym

Chansen e nog ganska bra stor. tror dock inte du redan nu kan testa dig måste låta det gå en liten tid först så smittan kan ge utslag. å man kan ha detta i munnen/halsen ja.

• Nemiia

Ja visst finns det ju en risk att du kan ha smittats, klamydia är ju en oerhört smittsam sjukdom. Risken är ju mindre än om ni skulle haft samlag men när man får veta att man har klamydia så får man ju inte ha varken oralsex, samlag eller ens petting förrän man är frisk. Så visst finns det en smittorisk.

• Nemiia
    Anonym skrev 2009-09-06 22:52:16 följande:
    Chansen e nog ganska bra stor. tror dock inte du redan nu kan testa dig måste låta det gå en liten tid först så smittan kan ge utslag. å man kan ha detta i munnen/halsen ja.
    Man brukar säga ca en vecka efter man tror att man blivit smittad.
  • Anonym (??)

Jag hade oralsex med honom i julas.

• Anonym

Hade han detta d med? Finns ju endel som går utan syntom så tycker du kan kolla. bättre att kolla en gång för mkt än för lite

• Anonym (??)

Han vet inte. Han hade sex med mig under samma tid som en annan tjej o nu har tden andra tjejen plus han testat positivt.

Men visste ni att klamydia i svaget inte syns på urinprovet..
    Så har du det bara i svalget så måste man testa där..
    Fick en tid kl 10.30 då jag ska dit.

• Nemiia

Anonym (??) skrev 2009-09-07 08:51:20 följande:

Han vet inte. Han hade sex med mig under samma tid som en annan tjej o nu har tden andra tjejen plus han testat positivt. Men visste ni att klamydia i svaget inte syns på urinprovet.. Så har du det bara i svalget så måste man testa där.. Fick en tid kl 10.30 då jag ska dit.
    Nä det visste jag faktiskt inte men du får väl berätta för den du träffar hur läget är och att du vill göra ett prov för svalget också.
  • Anonym (??)

Jag tog prov i halsen också.

Får förhoppningsvis svar redan torsdag eller fredag.

Svar på tråden Klamydia vid oralsex?