• Joico

Gammalt godis?

Hur gammalt godis vågar man äta? Handlar om choklad i olika former..
    Jag fick ganska mycket godis av en kompis som jobbar på ett företag som gör godis men de mesta visade sig ha gått ut

En har gått ut i slutet av februari
    En i slutet av maj
    En i slutet av juli.

Vågar man äta? Vilket isf?
    Sambon smakade på det som gick ut i februari men det smakade inte konstigt.. men det var lite vitt.

• Svar på tråden Gammalt godis?
  • k a t t a

du kan absolut äta det om det smakar okej. det vita är fettet som trängt upp till ytan.

• annca

Så klart man vågar äta! Alltihopa.
    Det är inte nåt som gör dig dålig. Det enda som kan hända är att det smakar lite gammalt, men inget som är nåt farligt, smakar superilla eller öht gör dig dålig.

Bäst färe betyder BÄST före INTE kan inte ätas efter! Kan aldrig poängteras för mycket!

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • Tecken

Om det är en vitaktig/dimmig tunn hinna på chokladen = chokladen har varit utsatt för temperaturväxlingar (t ex från varmt till kallt). Inte farligt.

• Joico

Det är ju lättare att se på livsmedel som möglar men man kan alltså inte bli dålig av gammal choklad?

• annca

Du känner att den smakar illa låååångt innan den blir så gammal att man blir dålig  av den. Vet inte ens om den kan bli dålig på det sätt att man blir sjuk av den öht.

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • Joico

Bra
    Flingor då? Fick nämligen det med.. tre paket som går ut i mitten av sep men jag hinner aldrig äta upp alla tills dess, haha

• Hejpådig
    Joico skrev 2009-09-07 14:14:46 följande:
    Bra Flingor då? Fick nämligen det med.. tre paket som går ut i mitten av sep men jag hinner aldrig äta upp alla tills dess, haha
    bara att äta,! ingen fara alls.
  • maximum

Kolla bara på försvarets choklad som håller i 30 år. Dom bitarna är nog inte farliga efter 6 månader efter bästföre.
    Nä du kan äta chokladen så länge den smakar gott

• Joico

Coolt

maximum skrev 2009-09-07 14:28:15 följande:
    Kolla bara på försvarets choklad som håller i 30 år. Dom bitarna är nog inte farliga efter 6 månader efter bästföre.Nä du kan äta chokladen så länge den smakar gott
Svar på tråden Gammalt godis?