• Anonym

Kan man vara allergisk mot morfin??

Nått måste det vara.. tål ingenting!
    Tar jag en citadon vid värk så mår jag skit dagen efter, känner mig yr, illa mående och konstig i hela kroppen(nästan som en rejäl baksmälla)
    igår tog jag lite cocilana(vet inte om det stavas så) mot min extremt jobbiga hosta. och idag mår jag jätte dåligt
    fattar inte varför det blir så? kan de vara så att man inte tål morfin? det är ju sånna små mängder i båda cocilana och citadon så jag tycker det är konstigt att jag mår som jag mår!!

• Svar på tråden Kan man vara allergisk mot morfin??
  • The Black Lady

Japp, jag vet flera som inte tål morfin alls.... de har samma symptom som dig!

• Anonym

The Black Lady skrev 2009-09-07 08:34:12 följande:

Japp, jag vet flera som inte tål morfin alls.... de har samma symptom som dig!
    jaha okej där ser man!
  • 2timearound

Ja tyvärr. Jag är sådan. Cocillana är faktiskt det jag "saknar" mest. Både morfin och kodein. Men det går ju att leva utan, jag har exempelvis gjort två snitt utan den typen av värkstillande efteråt, det gick bra ändå.

Bla, bla, bla.....det snackas jävligt mycket skit på fl.
  • Anonym
    2timearound skrev 2009-09-07 08:44:26 följande:
    Ja tyvärr. Jag är sådan. Cocillana är faktiskt det jag "saknar" mest. Både morfin och kodein. Men det går ju att leva utan, jag har exempelvis gjort två snitt utan den typen av värkstillande efteråt, det gick bra ändå.
    ja.. jag har aldrig hört nån som e allgerisk mot morfin.
    Men jag mår riktigt dåligt nu! känns som jag ska spy hela tiden är jätte yr och konstig i hela kroppen!
    Undrar hur länge det ska hålla i sig? tog ju det för över12 timmar sen?!
  • Anonym (kristin)

Jag tror jag är det, och vet andra som testat sig och vet att dom är det.

2timearound skrev 2009-09-07 08:44:26 följande:
    Får man fråga hur det gick vid snitten? Vid narkos, och jag antar även vid ryggbedövning, används morfinbaserade preparat. Därför har jag undrat lite över om man då måste planera långt i förväg, för att dom ska ha hemma sånt man tål?
  • A Andersson

ja det kan man. är själv det .-)

• 2timearound
    Anonym (kristin) skrev 2009-09-07 15:54:37 följande:
    Jag tror jag är det, och vet andra som testat sig och vet att dom är det. Får man fråga hur det gick vid snitten? Vid narkos, och jag antar även vid ryggbedövning, används morfinbaserade preparat. Därför har jag undrat lite över om man då måste planera långt i förväg, för att dom ska ha hemma sånt man tål?
    Nej, det var inga problem. De har annat, efteråt fick jag diklofenak och alvedon i kombination. Tyvärr missade de anteckningen i journalen första gången så första dygnet fick jag morfin ändå. Mådde riktigt dåligt tills jag fattade varför. Då blev det bra igen!
    Bla, bla, bla.....det snackas jävligt mycket skit på fl.
  • Anonym (kristin)
    2timearound skrev 2009-09-07 16:51:32 följande:
    Nej, det var inga problem. De har annat, efteråt fick jag diklofenak och alvedon i kombination. Tyvärr missade de anteckningen i journalen första gången så första dygnet fick jag morfin ändå. Mådde riktigt dåligt tills jag fattade varför. Då blev det bra igen!
    Var det narkos? Det är väl just det man får vara rädd för i samband med förlossning, att dom ska lyckas ha ihjäl en själv och barnet eftersom det leder till kvävning. Jag har inte barn än, och just detta är en sak jag oroat mig för eftersom man då kanske inte kan försvara sig själv som normalt.
  • natalie05

japp det kan man, det har med gallväggen att göra!

• ThisIsMe

Nej, allergisk mot morfin kan man inte vara, men det är inte alla som tål det.

Svar på tråden Kan man vara allergisk mot morfin??