• Second

Namnet Maja

Vi går i väntans tider och är inte helt överens om vilka namn vi ska på vårt barn. Pojknamn är vi på det klara med men inte med flicknamn riktigt. Jag tycker väldigt mycket om namnet Maja medan min make inte gör det pga att barnet hela livet kommer att bli kallad "Maja baja" som öknamn. Ni som har barn som fått detta namn är det något ni har upplevt? Känner att barn har så lätt för att hitta saker att retas för så man kanske inte ska underlätta för dem med sådana namn men Maja är ju så fint...

Ni som har lite äldre barn med detta namn, vad tycker dem?

• Svar på tråden Namnet Maja
  • Modin

Nu känner ja ingen äldre men min systerdotter heter Maja, jag tycker de är super fint :D

• Smillasmatte

Funderar själv på Maya/ Maja om jag skulle få en liten tjej ( när jag väl blir gravid igen..;)) Och öknamn/ret namn, kan man ju hitta till de flesta namn idag.. Barn är ju uppfinningrika ;).. Nää kör hårt på Maja om det blir en liten tjej.. Det är ju jättefint..

• DubaiC

Ledsen, men håller med din make.
    För mig är Maja ett katt namn, möjligtvis passar det till kossor oxå, fattar inte hur det kan vara så poppis.
    Känner flera som döpt barn tillmMaja, supergoa ungar, men hade aldrig valt det själv.
    Även alldeles föööööör vanligt nu, inte kul.

• Ankissen

Fint namn tycker jag! Jobbar på högstadiet och har undervisat några "Major" ibland. Ingen av dem har varit utsatt just under högstadiet i allafall.

• ljuvliga

Varför inte Meja istället? Det är fint namn.
    Jag är en av dem få (antar jag) som tycker namnet Maja är gräsligt fult så jag förstår inte heller hur det kan vara så poppis. Ingenting som jag har kommit på nu, har alltid sen jag var ca fem år ogillat det namnet. Men det är ju jag det

• simone

Maja é jättefint! Skulle själv kunna tänka mig det namnet.

• Smillasmatte

Har nu fått reda på att bebisen i magen ÄR en liten flicka... Och Jaaaaa.. Maja ska hon heta...Hjärta
    Jo visst... Baja Maja...Tyst men jag tror att barn är uppfinningsrika, så det spelar nog ingen roll VAD man döper barnet till.. Vill ungar retas så gör de det ändå.. oavsett namn..
    Jag menar.. jag heter ju Sissi.. o det rimmar ju utomordentligt bra på pi****.. osv..hahaha...Skrikandes 

Svar på tråden Namnet Maja