• MizzPiggy

HJÄLP finns de nån målare här på fl?vi har väv tapet i nästan hela huset!

Det är så att vi snart flyttar in i vårat hus, i princip överallt sitter vävtapet på väggarna !!! o vi tänkte i första hand måla dem, men hur ska man bära sig åt då? hur mycket mer färg ska vi räkna med att de går åt??
    måste man grunda med nån special då eftersom det är väv??

Hört talas om "återställare" till vävtapet väggar, somliga säger att man bara kan måla på dem sen, somliga säger att man visst kan tapetsera på återställaren sen?
    vad gäller?hur funkar de?

vore superglad om vi kunde få lite tips o råd på hur man ska göra o vad vi ska tänka på!

• Svar på tråden HJÄLP finns de nån målare här på fl?vi har väv tapet i nästan hela huset!
  • SilverEmma

Grunda med tapetklister, sen måla som vanligt. Då slipper ni måla 38 gånger med vanligt färg!

Vi har vävtapet i vårt hus...

• nano

Vi har "bara" målat på på våra vävtapeter. De väggar som är i ljusgult och ljusblått krävde nog bara 2 lager, möjligen 3 på några ställen (min lillsyster + sambons lillasyster måla nåt av lagren ). Vårt sovrum som är svart krävde destå fler....

• MizzPiggy
    SilverEmma skrev 2009-09-07 10:55:58 följande:
    Grunda med tapetklister, sen måla som vanligt. Då slipper ni måla 38 gånger med vanligt färg! Vi har vävtapet i vårt hus...
    Klockrent tips! TACK! :D
  • Älskade Ängel

Jag vet inte vad återställar tapeten heter egentligen. men det är som en lite "knöcklig" tapet som man tapetserar på Väven.. Sen så kan man antingen tapetsera på det eller måla. En vän till mig målade på den först men det blev inte så bra, så de tapetserade på istället till slut. Vi har själva ett gästrum med vävtapet, vi tänkte ta återställargrejs på ena väggen och tapetsera som fondis, resterande väggar målade vi bara vita. Detta kommer att bli klart denna vecka så vi får se hur det blir

• MizzPiggy

Älskade Ängel skrev 2009-09-07 17:18:51 följande:

Jag vet inte vad återställar tapeten heter egentligen. men det är som en lite "knöcklig" tapet som man tapetserar på Väven.. Sen så kan man antingen tapetsera på det eller måla. En vän till mig målade på den först men det blev inte så bra, så de tapetserade på istället till slut. Vi har själva ett gästrum med vävtapet, vi tänkte ta återställargrejs på ena väggen och tapetsera som fondis, resterande väggar målade vi bara vita. Detta kommer att bli klart denna vecka så vi får se hur det blir
    okay! berätta gärna hur de blev sen! :)
  • Mamsis

Easy cover heter den, köpte min på rusta, ganska mycket billigae än i fina färgaffär´n.
    Men jag har inte hunnit måla eller tapetsera på den än

• MizzPiggy
    Mamsis skrev 2009-09-11 17:22:53 följande:
    Easy cover heter den, köpte min på rusta, ganska mycket billigae än i fina färgaffär´n. Men jag har inte hunnit måla eller tapetsera på den än
    Okej!! de ska jag kolla upp nu på studs! tack:)
  • hundpuss
    Mamsis skrev 2009-09-11 17:22:53 följande:
    Easy cover heter den, köpte min på rusta, ganska mycket billigae än i fina färgaffär´n. Men jag har inte hunnit måla eller tapetsera på den än
    Det använde mina föräldrar också i hela sitt hus, det blev kanonfint.
    Och enligt mamma var det enkelt att sätta upp också.
    (Där hemma är det hon som sköter sådant )
  • MizzPiggy
    Vision400 skrev 2009-09-11 23:28:09 följande:
    Det använde mina föräldrar också i hela sitt hus, det blev kanonfint.Och enligt mamma var det enkelt att sätta upp också.(Där hemma är det hon som sköter sådant )
    Kanon! är de dyrt? vi har två rum framförallt ,där de skulle behövas, rummen är 40 till 50 kvadrat stora :S
Svar på tråden HJÄLP finns de nån målare här på fl?vi har väv tapet i nästan hela huset!