• dendertina

Du som använt maggördel efter förlossningen!

Japp, man kan nog kalla mig en smula fåfäng men jag är i vecka 37 och vill inte ens tänka på hur min kropp kommer se ut sen... Har gått upp nästan 18 kg (!!!) men flera kilo bara måste vara vatten, får kommentarer hela tiden om att mina händer och fötter är svullna :P
    I alla fall, jag fasar för att jag kommer må dåligt över degmagen sen, jag har fått en väääldigt stor mage som står rakt ut framåt eftersom jag är kort, inte ens 160 cm... Känner på mig att jag kommer ha mycket löst skinn osv pga detta.
    Därför skulle jag vilja ha tag på en BRA gördel eller liknande. Dels så säger de att maggördel faktiskt hjälper för att få skinnet att gå ihop (?) men också för att magen ser ju plattare ut under kläderna och vi har en massa släktkalas och sånt bara några månader efter förlossningen och sen är det ju jul, nyår, och allt det där.
    Helt enkelt vill jag ha en bra gördel, jag har hittat en här

www.mammafitness.se/text1_24.html

men jag tycker den är väldans dyr! Ni som har använt maggördel efter förlossningen, tyckte ni att det var bra? Kändes det som om magen gick ihop snabbare? Tror ni att jag ens kommer orka/vilja ha maggördel direkt efter förlossningen eller har man ont i magen eller så då?
    Var har du köpt din gördel?

• Svar på tråden Du som använt maggördel efter förlossningen!
  • En bebis i magen

Direkt efter förlossningen skulle jag absolut inte vilja ha en maggördel. Efter ett par veckor ja. Tänk på att inte köpa en gördel med "pinnar" i då dessa kan göra ont och blir fula när man sitter ner.
    Jag köpte ett par trosor på Lindex. De håller in magen och fördelar ut den jämt så att det ser snyggt ut under kläderna och jag tycker att jag får bättre hållning. Den kostade kanske 300:- eller så. Den går ända upp till under bysten och har en silikonkant.

• Forza

Jag hade samma problem, hade massvis av hud över efter förlossningen. Jag brukade ha tights och klänning t.ex. Jag hade då antingen gravidtights eller vanliga, fast någon storlek för stora, så att de gick att dra upp över magen. På så sätt plattades den till och såg lite fastare ut under kläder.

• MalinMini

Jag köpte gördel men ett bra tag efter, och det somsagt ser ju bra ut under kläder. Köpte på halens.se två för 199:- eller nått, en svart och en vit. Jag har hört att det ska vara bra med sånt som sitter åt, då det ska dra ihop sig osv. Fast jag gick upp 24 kg så jag tycker ju inte 18 kg är så mycket att gå upp=) Det är en tid innan förlossningen och en tid efter förlossningen, ta det som det kommer så kommer du nog gå bra. Var också orolig och så innan dessutom fick jaf lite bristningar på magen som jag vantrivdes med nåt så fruktansvärt, men allt har sin tid... Lycka till!!

• Bobbenn

DEn ska finnas i enklare variant billigare. Hittar den inte igen bara!

Forget princess, i want to be a vampire....
  • SFHelen

jag drog på mig en sån där slimande klänning som man kan köpa på lindex för 299:-
    2 dagar efter förlossningen.

funkade bra för mig o magen ser nästan ut som innan jag fick dottern o hon kom för 5 veckor sen. kan medela att  jag fått en stl mindre än innan jag vart med henne

Svar på tråden Du som använt maggördel efter förlossningen!