• TeAmo

Hur töjer man ut magsäcken?

Jag ligger på enorm undervikt. Anledningen är att jag äter för lite, jag blir mätt för fort. Nu undrar jag hur man töjer ut magsäcken. Kan man vänta 10 minuter och sen ta en tugga, och sen fortsätta så? Det är väl inte meningen att man ska proppa i sig mat? Jag var hos en dietist idag och hon sa att det var enklaste sättet, men vill endå höra lite åsikter från er, för jag måste verkligen gå upp i vikt.

• Svar på tråden Hur töjer man ut magsäcken?
  • Bebbe Boo

Det enda sättet jag vet om är att "trycka" i sig massa mat

• LyNxQ

Om du försöker äta lite mer än du är van vid, vid varje mål så borde magsäcken töja ut sig. Men räkna med att det tar tid!

Sen så kan du kanske försöka äta extra energirik mat. Då behöver du inte äta så mycket.
    Skulle tippa på att lite extra fett skulle göra dig gott

(fast vad vet jag, jag har inte det problemet...snarare tvärtom)

• TeAmo

Jag är bara rädd att äta mig FÖR mätt, men om man väntar i flera minuter emellan, så borde man väl känna? Jag kan verkligen inte proppa i mig på en gång..

• MammasSötnosar

Har också problem med min undervikt. Fast jag äter lika mkt som min sambo & ibland mer. så portionerna är det inget fel på.
    Jag har för snabb ämnesomsättning.
    TS kan det inte vara det du har också eller är det bara matlusten som är borta?

• Simon Wuttafuq

Ät en vanlig portion mat. Ja 20 nuggets redo sen defekt efter måltiden proppar du i dig nuggets i 10 minuter. Du kommer märka att efter bara nån vecka kan du få i den 5-10 nuggets fler än innan. ?? Tippa från en kille som hade samma problem som dig en gång i tiden.

Körde med nuggets från McDonald's ????

• Anonym (Mja)
    Simon Wuttafuq skrev 2017-03-27 10:22:44 följande:

Ät en vanlig portion mat. Ja 20 nuggets redo sen defekt efter måltiden proppar du i dig nuggets i 10 minuter. Du kommer märka att efter bara nån vecka kan du få i den 5-10 nuggets fler än innan. ?? Tippa från en kille som hade samma problem som dig en gång i tiden.

Körde med nuggets från McDonald's ????

Får hoppas att hen löst det på de 7,5 åren som gått sen hen skrev tråden.
Svar på tråden Hur töjer man ut magsäcken?