• Anonym (konstig)

Varför "glömmer" jag bort att andas?

Ibland kommer jag på mig själv att jag håller andan, särskilt när jag utför vissa sysslor och är koncentrerad tex diskar,lagar mat o.s.v Vad sjutton gör jag det för? Det är som jag glömmer bort att andas..trodde det går automatiskt liksom. Andra som också glömmer andas ibland?

• Svar på tråden Varför "glömmer" jag bort att andas?
  • Anonym

Du spänner dig väl antagligen, har svårt att slappna av. Tror det är vanligt bland stressade människor. Antingen det eller att man andas tre gånger så fort...

• gaffsan

Andningen sköts automatiskt, det är när man börjar tänka på den det blir så {#lang_emotions_smile}

• A Andersson

stress, har en tendes till det själv ibland.

• Gravid2010

Har en sambo vars hjärta "glömmer bort" att slå emellanåt.... Han har helt enkelt så bra syresättning att det inte behöver slå varje gång...

Jag tror säkert det är nåt sånt med dig också.. kroppen glömmer inte bara sådär..

• Anonym (konstig)

Stress kan det nog mycket väl vara. Är nog rätt stressad inombords, har alltid vart. en annan sak jag märkt är att jag andas mycket mer sällan än många andra, sambon andas typ tre gånger på en gång som jag andas. Sambon säger att det kan ha med syresättningen att göra, att jag inte behöver andas lika ofta.

• Bluemoon17

själlv har jag samma problem ibland trodde jag var ensam om detta...blir jobbigare nu när man är gravid oxå...

• Anonym (SM)
    gaffsan skrev 2009-09-07 14:27:58 följande:

Andningen sköts automatiskt, det är när man börjar tänka på den det blir så

Det är när man börjar tänka på den det blir så? Vad menar du ?
  • Anonym (ojoj)
    Anonym (SM) skrev 2017-01-25 13:04:54 följande:
    Det är när man börjar tänka på den det blir så? Vad menar du ?
    Det verkar som gaffsan har avreggat sig i denna 8 år gamla tråd. Grattis till veckans trådlyft !
  • Anonym (SM)
    Anonym (ojoj) skrev 2017-01-25 13:42:06 följande:

Det verkar som gaffsan har avreggat sig i denna 8 år gamla tråd. Grattis till veckans trådlyft !

Haha såg det nu. Tack ????
  • Anonym (SM)
    Anonym (SM) skrev 2017-01-25 14:33:51 följande:

Haha såg det nu. Tack ????

Svar på tråden Varför "glömmer" jag bort att andas?