• Momag

Tips på restauranger i Göteborg

Jag och min sambo ska tillbringa en helg i Göteborg i november. Vi tycker mycket om god mat och trevliga/speciella restauranger. Ni Göteborgare som hänger här:

Tipsa oss om nått trevligt ställe med god mat och härlig atmosfär i centrum!

Beskriv typ av mat, prisklass osv.

Tack!

• Svar på tråden Tips på restauranger i Göteborg
  • Tina B

På Caleo har jag alltid varit nöjd med maten (mer än nöjd!) Det ligger på en tvärgata till Avenyn. Prisklass: ca 150 - 300 (har jag för mig) för en rätt. Det enda är att man inte kan boka bord - men å andra sidan så kan man vänta med en drink i baren tills ett bord är ledigt.

• Momag

låter trevligt! vad brukar du beställa där? vad kan du rekommendera?

fler förslag någon? det hade känts skönt att kunna boka bord...

• emmy86

Om ni vill äta fint finns 28+ och även Heaven 23, men där är det hyfsat dyrt,
    det finns en väldigt bra indisk resturang på Teatergatan (ligger paralellt m Avenyn), minns inte vad den heter men där är jääättegott!
    Goda tapas finns på Manana, ligger på Kungshöjd.

Gillar ni ngt speciellt? Lättare att komma på då..

Som Tina B skrev så är Caleo riktigt bra!

• Tina B

Jag brukar nog inte beställa något speciellt - allt är gott där!

Sedan kryllar ju hela Linné av restauranger. Inte mitt i centrum, men centralt.
    Sjöbaren i Haga är också mysigt.

• sri

hej!
    jag skulle rekomendera Texas longhorn vid linnéplatsen är lite dyrare, varmrätt runt 300 har jag för mig men det är jättegott (äter helst lammet)
    Den restaurangen finns oxå på Södravägen men tycker den i Linne är bättre.

men du kan ju gå in på restaurangguiden.se så kan du kolla på massa olika restauranger och läsa omdömmen som finns där

• Lilla Ls mamma

Rekommenderar Hos Pelle, prisvärt, jättemysigt och jättegott.

www.hospelle.com/

Ligger visserligen i Linnéstan men är väl värt promenaden på 20 minuter från Centrum (läs avenyn).

• 071001

The Rover om ni gillar rustik miljö och hamburgare
    Fond, dyrt men trevligt och god avsmakningsmeny

• Johanna1979

En räkmacka på Heaven 23 är klockrent om det är klart väder. Då har man utsikt över hela Göteborg.
    La Terrazza (hörnet Berzeliigatan/Sten Sturegatan), vi Skandinavium, är min och min mans favorit. De serverar mycket god italiensk mat och vi har aldrig varit besvikna.
    Pasta Plus på Södra vägen (paralellgatan med Avenyn) har också god och prisvärd italiensk mat.
    Vill ni äta grekiskt rekommenderar jag Den lilla Tavernan på Olivedalsgatan (Linné).

• 071001

Ja, räkmackan på Heaven 23 var smaskens!

Hela Södra Vägen är full av restauranger som ser hur trevliga ut som helst. Likaså Linnégatan.

• Momag

Tack för alla tipsen! Kollade Caleos hemsida och det ser superfint ut!! Mmm!

Vi gillar medelhavs och fransk mat bäst tror jag så detta kan nog bli nått för oss. Men man kunde inte boka bord? Om man kommer en lördag vid 19:30, har man chans att få ett bord eller brukar det vara fullsatt där?

• Tina B
    Momag skrev 2009-09-09 21:37:28 följande:
    Tack för alla tipsen! Kollade Caleos hemsida och det ser superfint ut!! Mmm! Vi gillar medelhavs och fransk mat bäst tror jag så detta kan nog bli nått för oss. Men man kunde inte boka bord? Om man kommer en lördag vid 19:30, har man chans att få ett bord eller brukar det vara fullsatt där?
    Jag har faktiskt alltid fått bord där Alla orkar ju inte vänta så har man tid på sig och är beredd kan man ju som sagt vänta i baren och ta en fördrink. Ingen bordsbeställning = alla samma chans att få bord.
  • Momag

Caleo var superbra! Så mysigt å trevligt och gooood mat! Tack för tipset!

• Tina B

Vassego' Trevligt att ni blev nöjda.

Svar på tråden Tips på restauranger i Göteborg