Jävla poste!
Helt otroligt att ett företag kan skötas så illa! Har genom åren haft problem med dem av olika slag, allt från räkningar som inte kommit, trasiga räkningar/tidningar/trasiga paket till ej fungerande eftersändning.
Nu är det så dags igen.... Äldste sonen har flyttat hemmifrån, betalat för att få posten eftersänd men funkar det??? Neee! Först fick vi "vanlig" post i lådan vilket var irriterande, sedan kommer flyttkorten från adressändring också i vår låda.... Inte ens de som han har gjort adressändringen genom skickar sin post rätt... Svaret jag fick av dem var att "det är posten som ska se till att breven går rätt, vi förmedlar bara tjänsten" ok, jag ringde posten som skulle säga till brevbäraren. Sedan dess har vi inte fått post i vår låda iaf så det började fungera. Sedan så ringde sonen, han hade fått en avi (till sin nya bostadsort) på ett rek.brev som skulle hämtas här, 25 mil norr om hans bostadsort... Jag ringer posten igen som förklarar att paket och rek eftersänds ej, och att jag måste ringa Coop och be dem vidarebefodra brevet. Jag ringer Coop och visst de ska fixa det. Han skulle få en ny avi så att han skulle få veta när och fram för allt var han ska hämta det. Fint tänkte jag, det löser sig. HA! Vad jag bedrog mig.
Jag har hållit koll på reket via postens hemsida och 090902 kl 7.55 kom det till hans utlämningsställe. 090902 9.28 står det att: Express körs ut till mottagaren, övriga försändelser aviseras. Bra, då är det bara att vänta så får han avin. Nu pratade jag med honom för en stund sedan och han har inte fått någon avi. Jag ringde posten och de talade om att de inte skickar ut någon ny avi när det är eftersänt. Och varför står det då "övriga försändelser AVISERAS" då??? Och hur ska han veta att det har kommit och var han ska hämta det? Ja, men det står ju på hemsidan. Ja, där står det X centrum, var i centrum ligger det? Det kunde han inte svara på! Då frågade jag om det inte var en Ica eller Coop, nej det skulle det inte vara. Så sökte jag på hitta.se för att se om de hade någon adress på X Postombud, och då står det Ica supermarket! Blir så less! Skulle något "riktigt" företag skötas som posten sköts så skulle det företaget inte leva länge!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-07 16:32
Det skulle förståss stå posten!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-07 17:53
Jag ringde till posten igen och talade om att det var Ica, jamen säger damen när jag söker så står det X centrum. Jo, jag vet men ni kanske borde uppdatera era system? (sa jag till henne) Jamen, jag söker i alla våra system men det står X centrum överallt. Jag försökte flera gånger till få henne att fatta att deras system inte talade om hela sanningen och fick lika många gånger höra att deras system säger X centrum... Smart? *not... Sonen har iaf hämtat ut det på ICA, expedierad av en tjej i Ica skjorta, ska det vara så svårt att få veta att det var på Ica han skulle hämta brevet???