• Boomtown

Vart är det billigast och lättast att boka flyg?

Vilken internetsida är bäst och billigast på flyg? Vad ska man kolla efter och tänka på? Det är flyg till Edinburgh som gäller. Jag har aldrig bokat förut så nämn gärna alla detaljer

• Svar på tråden Vart är det billigast och lättast att boka flyg?
  • Saaaraa

Brukar boka genom travelstart.se (eller com?) när vi bokar bara flyg. Där söker dem igenom efter det billigaste.

• Boomtown

Tråkigt att det måste bli en massa byten. För att bli det billigaste priset utan byten så får vi vara borta en vecka, men vi ska bara vara borta i 5 dagar. Men det kanske bara är att testa olika datum eller?

• Saaaraa

Jo, ev får ni kika på lite dyrare biljett om det inte ändrar sig.. men om du googlar på billiga flyg kommer det även upp andra liknande sidor som söker, men jag tycker att travelstart är bäst.

• kokulan

Ryanair, www.ryanair.se flyger från stockholm skavsta till Edinburgh.

Det är jätteenkelt att boka, bara att läsa innantill och ha alla resenärernas pass tillgängligt, man måste skriva i passnumret. Och var noga med att skriva rätt namn på resenären, rättstavat!

• Boomtown

Tack för bra tips!

Fast en viktig sak till då...
    Jag har ju bytt efternamn, gifte mig för en vecka sedan. Då kan jag inte boka flygresan förrän jag har fixat nytt pass då? Och namnbytet gått igenom? Nu har jag ju inte jättebråttom, men det blir väl billigare ju tidigare man bokar va?

• HaltaLotta
    Boomtown skrev 2009-09-07 22:32:28 följande:
    Tack för bra tips!Fast en viktig sak till då...Jag har ju bytt efternamn, gifte mig för en vecka sedan. Då kan jag inte boka flygresan förrän jag har fixat nytt pass då? Och namnbytet gått igenom? Nu har jag ju inte jättebråttom, men det blir väl billigare ju tidigare man bokar va?
    Jag vet inte hur viktigt det där är. JAg fixade nytt pass häromveckan eftersom jag bytt efternamn. Polisen frågade om dom skulle makulera mitt gamla pass, Ja sa jag, det måste man väl?

Nej, det behövde man inte göra direkt, ifall man hade bokat nån resa redan, där ens gamla namn står på biljetten.

Så på henne verkade som att bara det står samma sak på passet som biljetten var dte viktigaste.... men jag vet inte 100....
    Bra mycket bättre än andra, 1vuxen2barn.wordpress.com
  • kokulan

Lite olika på olika bolag om resan blir billigare ju tidigare man bokar.
    Jag vet de som gift sig och flygit med gamla passet, och bokat biljetterna med gamla namnet också så klart. Men då har de rest i anslutning till bröllopet. Jag skulle nog se till att få ett nytt pass innan jag bokade. ett nytt får du på en vecka. Hur fort namnbytet går igenom vet jag inte.

• Prinsessan Marsipan

Senaste utlandsresan bokade jag på www.doodle.se.
    Snabbt, billigt och enkelt.

• evaoregon
    Boomtown skrev 2009-09-07 22:32:28 följande:
    Tack för bra tips! Fast en viktig sak till då... Jag har ju bytt efternamn, gifte mig för en vecka sedan. Då kan jag inte boka flygresan förrän jag har fixat nytt pass då? Och namnbytet gått igenom? Nu har jag ju inte jättebråttom, men det blir väl billigare ju tidigare man bokar va?
    Det beror på. Nu när det är lågkonjunktur så går biljettpriset ibland ner precis innan man ska resa. Det är som ett lotteri.
Svar på tråden Vart är det billigast och lättast att boka flyg?