• jmaritha

Texter, dikter eller musik på SPANSKA

hola!

någon som kan tipsa om dikter, musik eller texter på spanska som passar på ett dop? då sonen är chilenare/svensk hade det vart kul med nåt som kan representera båda sidor.. har redan en sång på svenska.. men alltså, någon här som vet och kan tipsa om nåt bra?

• Svar på tråden Texter, dikter eller musik på SPANSKA
  • boamoa82

Hej! Finns en jättefin spansk vaggvisa, A La nanita nana,

• Flowerfairy

Kanske låten Vivir sin aire med Maná skulle kunna passa till ett dop?

• Fija m 2 pojkar

När jag har haft dop med spansktalande kan man också välja att översätta böner till spanska eller ha evangeliet om Jesus och barnen på spanska

Y le traían ninos para que los tocara; y los discípulos los reprendieron.
    Pero cuando Jesús vio esto, se indignó y les dijo: Dejad que los ninos vengan a mí; no se lo impidáis, porque de los que son como éstos es el reino de Dios.
    En verdad os digo: el que no reciba el reino de Dios como un nino, no entrará en él.
    Y tomándolos en sus brazos, los bendecía, poniendo las manos sobre ellos.

/ Skånepräst

• estrellafugaz

den här tråden tänker jag ha under bevakning, min dotter är finsk/venezulan och vi söker också texter vi kan använda på dopet.

• heidi021

Vi hade dopet till våran son på 3 språk .. Finska, spanska och svenska :) Eftersom våran son är Chilenare/finsk..
    Min sambo läste upp nåt från bibeln på spanska, min pappa/morfar läste på finska och prästen på svenska så att kompisarna skulle förstå.. Det var väldigt fint tycker jag :)

Svar på tråden Texter, dikter eller musik på SPANSKA