• Flippen

Hur går en bäckenmätning till?

Har fått kallelse för att göra en bäckenmätning med röntgen. Min förlossning slutade med ett akut kejsarsnitt då man befarade att bäckenet var för trångt för passage.
    Någon som gjort detta och vet hur det går till?

• Svar på tråden Hur går en bäckenmätning till?
  • Legally Blonde

Japp! Det gar till sa att man far ta av sig byxorna (trosor behalls pa) och lagga sig pa en bank. Sedan anvander personalen sig av lite olika saker bla. en slags "linjal" i metall m.m. som placeras pa exakta stallen vid backenet innan man tar rontgenbilden. Sen far man ligga blickstilla medans bilderna tas. Jag fick gora det i tva olika stallningar - liggandes pa rygg med fotsulorna ihop och benen isar + liggandes pa sidan med benen latt bojda.

Det tog val allt som allt en halvtimme knappt. Sedan skulle en doktor titta pa bilderna for att godkanna och se om dom var anvandbara innan man fick ga. Jag har fortfarande inte sett resultatet fran min matning (ca. 6 veckor sedan). Men det ar visst inte sa hog prioritet att fa fram dessa sa snabbt, da det viktigaste ar att det iaf ar gjort innan en eventuell andra graviditet. Resultatet kommer sa smaningom!

Svar på tråden Hur går en bäckenmätning till?