• kafferast

Magknip/värkar

Kan man förväxla magknip med värkar? Har sådant himla magknip, fast inte riktigt som vanligt. Det kan vara bebisen som trycker på organen eller vad bebisen nu kommer åt att trycka på också, men jag hoppas att det är värkar. Emellanåt molar det till som mensvärk, men det är mest håll-känsla eller magknip.

Kan värkar verkligen kännas så? Nej, inte väl?

• Svar på tråden Magknip/värkar
  • Pretty Banana

Jag var helt övertygad om att jag hade magknip de första 1,5 timmarna av min förlossning. Det högg liksom till i magen då och då, kändes precis som förstoppning. Till slut började jag bli misstänksam över att huggen kom med precis 4 minuters mellanrum, och då insåg jag att det var förlossningen som börjat. 2 timmar senare låg jag i en ambulans med sonen i famnen

• Pretty Banana

(Jag försökte göra en glad gubbe, inte en flörtande gubbe)

• kafferast

Å ser man på. Ja, mitt magknip är lite mer ihållande, ingen "värkvila" emellan - men det går alltså att missta iallafall. Tack för ditt svar! Fler?

• RedRose

här är en till som har varit lite orolig över sina konstiga "krämpor" .sist igår på kvällen kring 22 tiden (måndag) så var jag tvungen att fara en sväng till BB. där undersökte dom mig,å sade att jag troligen haft förvärkar. å då hadd jag hela korsryggen sjuk som fan,och så hadd de värkt på vänstra sidan av magen min.å då var det inte "små pauser" utom de värkte helatiden. Och jaa,precis som du själv säger de,lite som mensvärk faktist har jag också haft! är i vecka 35 som bäst.

så ts,i vilken vecka är du i ? :)

• BrianTopp

jag är i bf+2, häromnatten vaknade jag av vad jag trodde var värkar, och bara TJOHO och efter en kvart så bara "vänta nu jag är ju helt sjukt bajsnödig" efter jag bajsat gick det över :C
    okej det var kanske inte alls vad nån ville höra men ville ändå dela med mig :)
    har dock hört folk, och min bm säger att det är lät att förväxla med magknip, eller typ "laktosintoleranssmärta" har jag hört, så det är ju inte far off?

• emeliek

en vaken natt till...vaknade halv tre, med molande värk, typ fyra på tjugo minuter, nu har jag gjort nr 2 ordentligt, känns som att det stannat av, igen....är bf+10... hade molande värkar igår i typ fem timmar, stannade av vid åtta på kvällen...

känns inte som att jag kommer nån vart, är så trött....

• kafferast
    RedRose skrev 2009-09-07 23:42:15 följande:
    här är en till som har varit lite orolig över sina konstiga "krämpor" .sist igår på kvällen kring 22 tiden (måndag) så var jag tvungen att fara en sväng till BB. där undersökte dom mig,å sade att jag troligen haft förvärkar. å då hadd jag hela korsryggen sjuk som fan,och så hadd de värkt på vänstra sidan av magen min.å då var det inte "små pauser" utom de värkte helatiden. Och jaa,precis som du själv säger de,lite som mensvärk faktist har jag också haft! är i vecka 35 som bäst. så ts,i vilken vecka är du i ? :)
    Är i v. 40.

Mitt magknip berodde nog på bebisens läge. Jag har en stillsam bebis i magen, den rör sig väldigt sällan men "stort" när den väl gör det. Så den hade lagt sig på ett helt nytt sätt igår. När den äntligen flyttade tillbaka till sin vanliga position gick magknipet över. Magknipet var dock större än värkarna så de ev värkar jag hade gick ändå inte att känna.

I natt har jag inte haft värkar alls, trist eftersom jag haft det hela veckan och hoppats på en stegring. Bf på torsdag iallafall men jag vill imorgon! Då är min man dessutom ledig från jobbet, idag jobbar han från åtta till åtta. Sedan blir det v.41. Första barnet föddes i v. 37 så denna väntan är ju såååååååå seg.
  • kafferast
    RedRose skrev 2009-09-07 23:42:15 följande:
    här är en till som har varit lite orolig över sina konstiga "krämpor" .sist igår på kvällen kring 22 tiden (måndag) så var jag tvungen att fara en sväng till BB. där undersökte dom mig,å sade att jag troligen haft förvärkar. å då hadd jag hela korsryggen sjuk som fan,och så hadd de värkt på vänstra sidan av magen min.å då var det inte "små pauser" utom de värkte helatiden. Och jaa,precis som du själv säger de,lite som mensvärk faktist har jag också haft! är i vecka 35 som bäst. så ts,i vilken vecka är du i ? :)
    Är i v. 40.

Mitt magknip berodde nog på bebisens läge. Jag har en stillsam bebis i magen, den rör sig väldigt sällan men "stort" när den väl gör det. Så den hade lagt sig på ett helt nytt sätt igår. När den äntligen flyttade tillbaka till sin vanliga position gick magknipet över. Magknipet var dock större än värkarna så de ev värkar jag hade gick ändå inte att känna.

I natt har jag inte haft värkar alls, trist eftersom jag haft det hela veckan och hoppats på en stegring. Bf på torsdag iallafall men jag vill imorgon! Då är min man dessutom ledig från jobbet, idag jobbar han från åtta till åtta. Sedan blir det v.41. Första barnet föddes i v. 37 så denna väntan är ju såååååååå seg.
  • kafferast
    BrianTopp skrev 2009-09-08 01:27:17 följande:
    jag är i bf+2, häromnatten vaknade jag av vad jag trodde var värkar, och bara TJOHO och efter en kvart så bara "vänta nu jag är ju helt sjukt bajsnödig" efter jag bajsat gick det över :C okej det var kanske inte alls vad nån ville höra men ville ändå dela med mig :) har dock hört folk, och min bm säger att det är lät att förväxla med magknip, eller typ "laktosintoleranssmärta" har jag hört, så det är ju inte far off?
    Det sägs väl att man ofta tömmer tarmen före förlossningen så det kanske är på G nu ändå för dig? Hoppas det kommer igång nu, det är inte roligt att gå över tiden, inte ens lite.
Svar på tråden Magknip/värkar