RedRose skrev 2009-09-07 23:42:15 följande:
här är en till som har varit lite orolig över sina konstiga "krämpor" .sist igår på kvällen kring 22 tiden (måndag) så var jag tvungen att fara en sväng till BB. där undersökte dom mig,å sade att jag troligen haft förvärkar. å då hadd jag hela korsryggen sjuk som fan,och så hadd de värkt på vänstra sidan av magen min.å då var det inte "små pauser" utom de värkte helatiden. Och jaa,precis som du själv säger de,lite som mensvärk faktist har jag också haft! är i vecka 35 som bäst. så ts,i vilken vecka är du i ? :)
Är i v. 40.
Mitt magknip berodde nog på bebisens läge.

Jag har en stillsam bebis i magen, den rör sig väldigt sällan men "stort" när den väl gör det. Så den hade lagt sig på ett helt nytt sätt igår. När den äntligen flyttade tillbaka till sin vanliga position gick magknipet över. Magknipet var dock större än värkarna så de ev värkar jag hade gick ändå inte att känna.
I natt har jag inte haft värkar alls, trist eftersom jag haft det hela veckan och hoppats på en stegring. Bf på torsdag iallafall men jag vill imorgon! Då är min man dessutom ledig från jobbet, idag jobbar han från åtta till åtta. Sedan blir det v.41. Första barnet föddes i v. 37 så denna väntan är ju såååååååå seg.