• kvinnan

tvål?

när började ni låta era barn använda vanlig dusch tvål istället för barntvål?

• Svar på tråden tvål?
  • mysmika

Vad är egentligen skillnaden?
    Om du inte menar oparfymerad astma/allergi märkt tvål variant förståss.
    "Barntvål" från affärer typ som H&M, med Snobben på tror jag har exakt samma innehåll som en "vuxentvål", bara att det är tilltalande mönster på förpackningen.
    Parfymfri vuxentvål finns ju åxå.....

• kvinnan

tror du inte barntvålen är mildare? menar just sån med nån seriefigur el dyl och vanliga parfymerade. jag har trott att dom är mildare för huden och så luktar dom ju gott (frukt) så jag har alltid köpt speciella till barnen men dom är rätt dyra

• Kakan83

Tror nog det är samma skit i det mesta. Det du betalar för när du köper barntvål med bamse tex är just bamse klistermärket som är på flaskan.

Våran son badar i samma milda duschvål som resten av famljen och han är 2,5 år.

• mysmika

Vi kör åxå samma, karlen i familjen kör Axe, men mamma och son kör Apolivas.... eller nåt annat...

• norgesessan

Våra barn använder det vi har hemma..Maken köper parfymerad, jag köper oparfymerad..(jag och dom två minsta använder den, största sonen tar vad han vill).
    Parfymerad barntvål har vi aldrig använt...

Emil 03-Jonathan 05 och Isabelle 2/2.09
  • vittra

Dessa med figurer på är ofta VÄRRE än vanliga för vuxna, det var inte många veckor sedan det var på nyheterna om just den med snobben. En massa skumma ämnen och skit som kunde vara skadliga på både det ena och det andra sättet. Jag trodde de fick sluta sälja dem, men kanske inte? De håller åtminstone för tillfället på att undersöka hur stora riskerna är och om de helt bör förbjudas. Kan vara värt att tänka på...

• vittra

Är iaf övertygad om att "barntvål" absolut inte är mildare än vanlig...

• norgesessan

Var inte deras ursäkt att snobben inte var specifierad för barn? Det var bara kundefterfrågan eller något?

Emil 03-Jonathan 05 och Isabelle 2/2.09
  • FamiljenPeura
    norgesessan skrev 2009-09-08 07:23:56 följande:
    Var inte deras ursäkt att snobben inte var specifierad för barn? Det var bara kundefterfrågan eller något?
    haha ja dem skyllde på det, kommer ihåg det nu när du sa det!!!

Men dem har fått dra tillbax dem som innehöll en massa skit och tagit bort dem farligaste ämnena!! Fick nämligen höra det på lindex när min son ville ha en blixten tvål och jag sa "nej dem är farliga för dig" Expediten ville då hänvisa till att " dem har tagit bort dem farligaste ämnena"hade hon sagt alla de farliga ämnena hade jag kanske övervägt att köpa den men nej tack... Hutlösa priser är det på dem oxå...

Mina barn jag och min man använder familyfresh och barnängen!!!
  • vittra

Haha ja de "farligaste" ämnena?! Eh ok, så det är fortfarande farliga ämnen i tvålen med andra ord... skitbra

Och som sagt, lite komiskt var det ju också när de skyllde på att produkten inte alls var riktad till barn, nehe vilka är den riktad till då liksom

• bitte67

Min dotter har använt min duschtvål i flera år nu (hon är 7 år). Upplever att barnprodukterna luktar mycket starkare och obehagligare än mina alternativ. Själv kör jag bara milda varianter eftersom jag har känslig hy.

För att vara helt ot: Har ni också upplevt att barnschampona gör håret risigt? Min dotters hår blir iaf som svinto om hon använder barnschampo.

• Kodia
    bitte67 skrev 2009-09-08 16:32:20 följande:
    Min dotter har använt min duschtvål i flera år nu (hon är 7 år). Upplever att barnprodukterna luktar mycket starkare och obehagligare än mina alternativ. Själv kör jag bara milda varianter eftersom jag har känslig hy.För att vara helt ot: Har ni också upplevt att barnschampona gör håret risigt? Min dotters hår blir iaf som svinto om hon använder barnschampo.
    Jag tycker att de barnschampon som är kombinerade duschtvål och schampo ger risigt hår, men inte de som är bara schampo.

MIna barn använder för övrigt samma duschtvål som vi vuxna.
  • sunsed1

dottern som är 6 har använd samma duschtvål som jag länge nu. Innan köpte jag Natusan oparfymerad. Nu tar vi vad som luktar bäst.

Men vad gäller schampo ser jag gärna till att den är av den mildare karraktär och inte sliter på håret lika mycket. Barnschampo Barnängen använder vi och en massa balsam till för hennes midjelånga hår

Svar på tråden tvål?