näsblod på 8 månaders!
min son är rätt så förkyld o idag när jag skulle pilla bort en snorgubbe så började det blöda efteråt! man får ju smått panik! men det sluta ganska snabbt o nu sover han.
men är det farligt med näsblod på en sån liten?
min son är rätt så förkyld o idag när jag skulle pilla bort en snorgubbe så började det blöda efteråt! man får ju smått panik! men det sluta ganska snabbt o nu sover han.
men är det farligt med näsblod på en sån liten?
Nej det är vanligt när dom är förkylda.
Tror att det är ganska vanligt vid förkyldning. Använder du nässpray? Har läst att de kan få lite näsblod då... Tror ej att det är farligt om det inte blöder mycket. Jobbigt när de små är förkylda :(
Haha, vi svarade precis samtidigt =)
Det är nog ingen större fara om han är förkyld, slemhinnorna blir ju lite irriterade då. Sonen blödde ganska mycket näsblod när han var yngre (6-9 månader ungefär) och inte bara när han var förkyld. Han har som jag känsliga slemhinnor i näsan och blir lätt torr. Om han då är där och pillar eller råkar riva i sömnen så börjar han blöda. När jag tog upp det med BVC sa dom att det inte är farligt. BM sa att man kunde försöka smörja i näsborrarna med AD-droppar eftersom de innehåller olja
nej inte nässpray men nezeril, fast inte nåt idag... men det är nog ingen fara med honom han sover så sött nu, man blir ju bara så orolig så fort man ser blod..