• Tola

Hur snyggar man till dig ? :)

Finns det några enkla tips för att snygga till sig? Jag har börjat snygga till lite saker som jag tidigare varit missnöjd med.
    Tex har jag köpt en epilato till benen jag får raka varje dag om jag ska vara len. Tycker dock jag får epilera ofta också.
    Armhåret jag haft komplex för sedan 4 an har jag börja trimma ner lite granna.
    Håret är under kontruktion. Kan inte bestämma mig riktigt hur det ska vara.
    Använder endast mascara (funderar på att färga fransarna) och mineralfoundation.
    Läpparna som jag är nöjdast med på min kropp (o det ena eg) har jag läppblsam på.

Vad mer enkla grejer kan man göra för att snygga till sig lite?

• Svar på tråden Hur snyggar man till dig ? :)
  • red rose 06

rouge, ser du pigg ut . en snygg jacka o skor

• Tola

ni får ursäkta. Av ngn anledning hoppar datorn över bokstäver ibland

• MammaBecca

Ta kontakt med någon som kan ge dig sminktips.
    Minns inte vad det kostar, men de sminkar och visar hur du skall göra för att framhäva dina finaste drag osv.
    Dem brukar vara duktiga.

Dessutom är det sjukt roligt!

Annars kan du ju köpa lite bodyscrub och ansiktsscrub som man kan ha varje dag. Ovanpå det har du en juste lotion som du tar på efter dusch, så blir du sådär len och fin. Hemmaspa helt enkelt. Det behöver inte vara svindyrt heller.

Tvätta inte håret varje dag, bara varannan. Det sa min frisör till mig och mitt hår är faktiskt mycket mjukare och lenare. Sedan kan du ju göra hårinpackning en gång i veckan. Finns ju ansiktsmasker också. Jag brukar göra det en gång i veckan också. (om det finns tid och möjlighet)

Jag gillar även att ta fotbad ibland och pyssla om mina små fötter. Både mysigt och avslappnande.

• Tola

Håret tvättas ännu mer sällan. Ett tag var jag en duktiga "no pooare" men.. nu använder jag lush schampokaka :) Försöker få fram mitt självfall bättre o ska därför börja använda balsm på bit tänkte jag:)

• rosentagg

Accessoarer gör alltid en kvinna lite piffigare!
    Gå ut å kika på rea å se om du kan hitta lite roliga örhöngen, skärp, halsband och ringar. Man känner sig genast lite finare me lite "pynt" på sig... =)
    Det låter som att du redan är på god väg att piffa upp dig på olika sätt.

Du kan göra som jag gjorde. Jag gick in på Åhléns City (i Stockholm) och bad om hjälp att hitta bra foundation och tips om sminkning. Det resulterade i att de gjorde en sminkning och visade hur jag skulle göra och jag köpte smink för nästan 1000 kr... vilket jag i princip aldrig gör annars. Det var upplyftande, roligt och de var väldigt proffsiga!

Lycka till!

• MammaBecca
    rosentagg skrev 2009-09-08 10:12:16 följande:
    Accessoarer gör alltid en kvinna lite piffigare!Gå ut å kika på rea å se om du kan hitta lite roliga örhöngen, skärp, halsband och ringar. Man känner sig genast lite finare me lite "pynt" på sig... =)Det låter som att du redan är på god väg att piffa upp dig på olika sätt.Du kan göra som jag gjorde. Jag gick in på Åhléns City (i Stockholm) och bad om hjälp att hitta bra foundation och tips om sminkning. Det resulterade i att de gjorde en sminkning och visade hur jag skulle göra och jag köpte smink för nästan 1000 kr... vilket jag i princip aldrig gör annars. Det var upplyftande, roligt och de var väldigt proffsiga! Lycka till!
    Ja, det är ju svinskoj!
    Vad shoppingsugen jag blev nu!
    Det är ju skojigt att shoppa saker som gör att man känner sig snyggast i stan. =)
  • rosentagg

Ja... jag har köpt tokfina ringar (nya) på Tradera för runt 100 kr.
    Där kan man göra massor me fynd!

• SuzR

jag plockar/vaxar ögonbrynen och fransarna ganska så regelbundet. jag har ganska ljusa ögonbryn så det blir jättefint! det är nog det enda jag unnar mig..jag klipper mig sällan men jag ser alltid till att vara sminkad och snyggt klädd på jobbet och på fest klär jag upp mig från topp till tå:)
    nu är jag inne på olika scarfs!

• k a t t a

Schyssta nagellack som matchar kläderna, gärna knalliga eller typ vinrött tycker jag är snyggt.

• MammasÄlsklingar

Jag tycker man genast känner sig snyggare om jag färgar håret .. färgar ögonbryn..plockar ögonbrynen.. fransk manikyr på naglarna.. sminkar mig.. snygga kläder och ett par snygga skor. Handlar ofta smycken ..skärp osv på rea så man kan byta ut sånt ofta

• Fratris

Man ser i princip alltid fräsch ut om man är snygg i håret. Det finns inget som drar ner utseendet så mycket som ett risigt hår!

Och ett perfekt sätt att bli snygg är ju, som många vet, att träna :) Tightar till kroppen, finare hy, friskare rent generellt. Och så kan det vara gratis också - jag brukar snöra på mig skor och powerwalka i två timmar i skogen. Man blir mycket piggare!

Svar på tråden Hur snyggar man till dig ? :)