Har insett att han inte bryr sig om mig
Har en sambo sedan snart 11 år tillbaka, nu har det plötsligt gått upp för mig att han verkligen inte bryr sig om mig längre. Vi har en bil och en cykel. Oavsett om han hämtar eller lämnar barnen är det alltid han som tar bilen, och jag cykeln. Jag tycker om att röra på mig, men inte i alla slags väder. Nu när bilen är på verkstaden en vecka så är det HAN som cyklar och jag får gå, han har alltid någon dum förklaring till det, han börjar tidigare än mig, han är trött, har inte sovit osv. Han tänker aldrig på att det blir orättvist, på att vi kan turas om eller så, utan bara på sitt eget bästa. När han är sjuk är det självklart för mig att han får vila så mycket han behöver, men jag ska hålla igång oavsett hur hög feber jag har, han tar för givet att jag ska laga mat och handla ändå. Fyllde 30 nyss, och fick ingenting i present, hade "önskat" mig en hotellweekend och titta på en show, vi skulle titta på det senare, men nu har det gått två månader och han har inte brytt sig om det. Jag fick inte ens ett kort. Allt detta pekar åt samma håll, han bryr sig helt enkelt inte om mig längre. Det är inte så att han inte vet om hur jag känner angående detta, har påpekat det så många gånger, men han bryr sig inte då heller. Han säger att det är jag som inte bryr mig om honom, för han frågar minsann varje dag hur jag mår, men jag frågar aldrig honom. Men vad hjälper det att han frågar när han inte bryr sig om svaret? Alla mina uppoffringar jag gjort för honom tycker jag är värda mycket mer. Jag ger upp, känner inte att det finns någon bra väg ut ur detta...