Tallrik "Rätt start" Hattstugan och Tomtebobarnen blir jättevarma!
Hej!
Hej!
På mina står att de inte tål micro alls, endast diskmaskin
Har samma som du, TS. Ska tåla micro 2 minuter. Pah! De blir svinvarma!
Har även ett äldre set med Rolf Lidberg-motiv och de ska inte vara i micro alls. Tänker att det kanske är något de har ändrat på nyligen?
pa min stor det oxa att de INTE ska in i micron (koptes for ca 2 ar sedan)...!
Jag tittade på våra. har själv Hattstugan och laban och på båda står det microwawe safe 2min/800W De är inköpta våren 2007
De är väl av melamin, och det blir ju jättevarmt att mikra! Vi hade också sådana till våra barn, men använde dem inte så mycket på grund av det. Vi värmde deras mat i skålar eller djupa tallrikar av porslin istället.
men då borde det ju inte stå att det ska gå tycker jag, skulle vilja klaga men jag har fått dom så jag vet inte var dom är köpta..
De ska inte micras eftersom de är melamin. kan börja brinna.
Har en gammal servis -05 som inte ska micras och en ny -09 som ska tåla..
De tål inte micro, det står på kartongen.
konstigt ifall dom har olika info på kartongen och under tallriken..
Jag skickade en fråga till Rätt start, och här var svaret jag fick:
Jag trodde inte de skulle micras alls, det är väl melamintallrikar? Melamin tål inte micro, det blir varmt...
alltså, man kan inte värma lite mat.. men onödigt att värma mer än barnet tänker äta.. :-/
jag tycker att du, Hannan, som startade traden och aven mailade Rattstart, kan skicka honom lanken till denna trad - vem vet, kanske lyssnar de pa kunderna sina och andrar deras rekommendationer pa bade tallrik och kartong