Tar ni alltid VAB själv eller tar mor-el farföräldrar sjuklingarna?
1. Som rubriken lyder: tar ni alltid VAB själv eller tar mor- farföräldrar sjuklingarna ibland?
2. Om det sistnämnda, har ni särskilda rutiner/regler som gäller när de passar? Eller är de kanske så sansade och förnuftiga att dylika inte behövs (mor och farföräldrarna alltså.. ;o))
Vet inte vilka krav jag kan ha. Inser att jag är lyckligt lottad som har en svärmor som är villig att ta dagar så jag slipper VAB, men hittills när hon passat har det varit grus, smulor odyl ÖVERALLT. Sist var det filmjölk (tror jag) kladdat på ett fönster, gympaskorna var dyblöta och hann inte torka till dan därpå för att stövlar ej använts osv. Inser att detta kanske är bagateller, men det leder till att jag får ägna all min hemmatid åt att städa efter henne och hinner inte vara nåt med barnen, trots att hemmet var i fint skick när jag lämnade det. Hur gör ni: etablerar regler, eller rycker på axlarna? Känns just nu som jag måste ha ett samtal med henne för att inte reta ihjäl mig om hon ska kunna fortsätta passa barnen, vilket jag givetvis vill att hon ska. Men just nu drar jag mig lite för det och funderar på att själv ta VAB för att slippa all oreda...