Jävla universitet och CSN och ALLT!!!
Nu är jag så arg så jag kokar! Läste sommarkurser hos ett universitet. I vanliga fall läser jag på en annan högskola och får alltså studiemedel. Nu inför hösten skulle jag påbörja en ny termin hos min vanliga högskola. Sökte även studiemedel. Men då räknas ju sommarkursens poäng in för att man ska kunna få studiemedel.
Så jag har väntat och väntat på att de ska sätta betyg på kurserna. För två veckor sen gjorde de detta och jag trodde att äntligen skulle det vara över och nu skulle CSN se att jag klarat mig och ge mig pengar. Men neeeejdå. Det tar tydligen en massa veckor för universitetet att rapportera in betygen till Ladok osv osv. Så jag sitter här idag och VET att jag har rätt till studiemedel, men kan inte bevisa det. Kursansvarig vägrar skriva ett ruttet jävla brev till CSN som faktiskt kan rädda mitt skinn. CSN har gett mig till den 24:e september att bevisa att jag klarat kurserna men det är möjligt att det tar längre tid för universitetet att föra in betygen och som sagt, något annat betyg kan jag tydligen inte få.
Det konstiga är att samma sak hände mig förra året men då läste jag vid min egna högskola och där var kursansvarig tillmötesgående och skrev ett kort litet brev typ: "Hej! Jag bekräftar att XXX har klarat sin kurs på X antal högskolepoäng! Mvh Kursanvarig!" och så hade han skolans logga på pappret. Detta räckte för CSN och en vecka efter att brevet skickats hade jag fått pengar. Men nu vägrar kursansvarig alltså att skicka ett sånt brev och jag måste vänta på att betyget ska kunna synas i Ladok. Men vid det laget kan ju CSN själva också se att jag fått godkänt ju så något intyg lär inte behövas då. Alternativt att de segar ännu mer och betyget faktiskt inte finns där den 24:e och då kan jag kyssa CSN hejdå och blir tvungen att söka igen vilket kommer att ta en massa veckor igen.
Jag vet inte. Jag var bara tvungen att skriva av mig då jag tycker att detta systemet är urdåligt! Samt be om råd ifall det finns några.