Vilken ålder byta till SITTVAGN!
När kan man gå över till sittvagnen tro?
hur gamla va era barn?
Min dotter är 7 månader å ja har kombivagn, men använder mest sittdelen.
När kan man gå över till sittvagnen tro?
hur gamla va era barn?
Min dotter är 7 månader å ja har kombivagn, men använder mest sittdelen.
Vi bytte vid 4½ månad då sonen vägrade ligga och bara skrek. Har en bugga så då sitter de bra tidigt.
för min sitt vagn är en brio race som ja haft till ett titigare barn, den går ju att fälla lite om barnet vill sova, men ja tänkte lite på rygg oså.. att om det är ok med sittvagn ännu.
Ni andra hur gjorde ni?
Det rekommenderas ju inte att använda framåtvänd vagn förrän barnet är över 1 år. Sedan är ju alla olika. Min dotter behövde länge fullt liggläge för att kunna sova, men så är väl förhoppningsvis inte alla barn .
Jag skulle inte använda en framåtvänd sulky till ett barn på 7 månader. Alldeles för tidigt enligt mig då. Vår kille på 8 månader behöver fortfarande vila ryggen ibland och "ligga ner" i vagnen (sittdelen)
Jag tror vi bytte till sittdelen runt fem månader, men då vänd mot oss och med fullt liggläge.
Ja tänkte visserligen inte byta riktigt ännu, min bror ska ha barn när hon blir 1 år å då tänkte ja byta, om det inte är för tidigt. För då kan ju han ta min ligg vagn
Jag skall nog byta när min dotter blir 5 månader. Hon börjar att växa ur liggdelen nu. Men jag har fullt ligglägga på sitt delen.
När han var 3 mån, då var han helt tokig när han låg i vagnen, i sittdelen blev har fröjd igen. jag tycker nog att ett barn på 7 mån ska ha en vagn med fullt liggläge. Men en 1 åring skulle klarar sig med en brio race.