• Licens To Kiss

Var köper ni handukar och sängkläder som är kvalite och inte kostar en massa?

Vill ha bra kvalite på`t men inte lägga ut allt för mycke.

Gick in på hemtexhemsida och plocka åt mig för 2500:- ca och då var de 2 uppsättningar var till mig och dotter på: lakan, påslakan, duschhandukar och handukar till händerna.
    I väntan på barn nr 2. Älskar mina barn.
  • Svar på tråden Var köper ni handukar och sängkläder som är kvalite och inte kostar en massa?
  • Matruskan77

Tycker att IKEA har rätt bra sängkläder. De lite dyrare på jysk, deras satinlakan är enorm sköna.

• Licens To Kiss

Vad tycker du om handukarna då? Känns som att dom man ser på ikea kostar 5:- och duger inte till nåt.

• Liljekonvaljblomman

IKEA, I love it

• Daimis

Jysk handdukar är kanon. De brukar ofta ha dessa på annons för halva priset så det blir inte så dyrt heller. Kronborg lux tror jag de heter.
    Jag gillar oxå ikeas sängkläder. Rusta kan ha bra oxå, hittar man nåt man gillar så är de oftast både bra o billiga. Dock inte handdukarna...

• Matruskan77

Licens To Kiss skrev 2009-09-08 17:28:48 följande:

Vad tycker du om handukarna då? Känns som att dom man ser på ikea kostar 5:- och duger inte till nåt.
    Nej, inte de billigaste, de brukar inte vara bra, Har köpt på jysk, Beaver eller vad de heter, de är rätt bra, man ska hålla sig undan för de handdukar som liksom är tunna om du förstår vad jag menar, det är svårt att förklara, har köpt på Coop Forum de har en del av bar kvalite´, IKEAS är också rätt bra, jag har inte såna men min mamma har IKEA- handukar.
  • Licens To Kiss

Tack för alla tips!

• Taggtroden

De på IKEA som finns i svart och rött samt knallorange och knallgrönt och kostar någon tia tycker jag är kanonbra!!
    Deras billigare sängkläder är också jättebra tycker jag!

JYSK har också bra handdukar och sängkläder och har ofta rea på det också :)

• Bjornis

Jag gillar också SAXÅN handdukar (det var nog de som Taggtroden) menade. Det är inte sån där glidig frotté som bara puttar runt vattnet som "fin" och dyr frotté gärna gör.

• Desirée

Hemtex har bäst kvalitet, handlar där när det är rea vilket jag tycker det är rätt ofta.

• Thursday

Hemtex satinsängkläder är bra, där passar jag på när det är rea. Borås väveri är också bra, finns fabriksförsäljning där med. Frotté är svårare, men som tur är har jag inte så långt till Kinna så jag kan handla Marks Pelle vävare i fabriksbutiken där.

Och köper man bra grejer så håller det. Vi har tre påslakanset som vi använder och det vi haft kortast är nog... tre år gammalt. Alla är fortfarande hela och snygga. Samma med badlakan och handdukar. Man behöver inte så många av varje heller.

Svar på tråden Var köper ni handukar och sängkläder som är kvalite och inte kostar en massa?