• Yozefin

Andressändring

Det är så att jag och min familj ska flytta om en vecka och skulle nu fixa adressändring via adressandring.se.. men tydligen har jag en obetald skuld där som hamnat hos inkasso ( hade jag ingen aning om ) så jag kan inte adressändra nu. Dock behöver vi ju ändra adressen efterson nya människor flyttar in i vår nuvarande lägenhet samma dag vi flyttar.. någon som vet något annat ställe man kan adressändra, som även täcker folkbokföring m.m? Tills jag hunnit lösa vad skulden nu är..

• Svar på tråden Andressändring
  • Lolilla
    Yozefin skrev 2009-09-08 17:22:14 följande:
    Det är så att jag och min familj ska flytta om en vecka och skulle nu fixa adressändring via adressandring.se.. men tydligen har jag en obetald skuld där som hamnat hos inkasso ( hade jag ingen aning om ) så jag kan inte adressändra nu. Dock behöver vi ju ändra adressen efterson nya människor flyttar in i vår nuvarande lägenhet samma dag vi flyttar.. någon som vet något annat ställe man kan adressändra, som även täcker folkbokföring m.m? Tills jag hunnit lösa vad skulden nu är..
    Ring skattemyndigheterna och anmäl att ni byter adress. Sen kontaktar du alla dina leverantörer och meddelar dom detta. Då blir det gratis. (Sånär som på telefonsamtalen då)
  • Ellabus

Har du e-legitimation så har jag för mig att du kan byta folkbokföringsadress även direkt via skatteverkets hemsida. Det går nog snabbare än att behöva vänta på att de ska skicka hem papper till dig för underskrift.

• Ville Mor

Annars kan det väl gå att lagra posten...

Ville 071203 * Lillasyster 090916
  • Lolilla

Ville Mor skrev 2009-09-08 17:43:36 följande:

Annars kan det väl gå att lagra posten...
    Hon kan inte anlita svensk adressändring ju.
  • Ville Mor

Men kan man inte lagra posten via posten. De spar den på "lager" alltså. Har adressändring med det att göra?

Ville 071203 * Lillasyster 090916
  • BabeGrl

Gå in och ändra på skatteverkets egna sida som andra har skrivit då är det gratis och sedan kan du gå till Posten och göra en eftersändning av din post från din nuvarande adress till den nya adressen.
    När man går genom adress ändring så får man betala för det och det fungerar inte alltid, det fick jag erfara nu när jag flyttade i början av året och fick ändå gå in på skatteverket och göra adress ändring själv för att det skulle gå fortare.

Children Are Our World
  • Lolilla
    BabeGrl skrev 2009-09-08 18:43:02 följande:
    Gå in och ändra på skatteverkets egna sida som andra har skrivit då är det gratis och sedan kan du gå till Posten och göra en eftersändning av din post från din nuvarande adress till den nya adressen. När man går genom adress ändring så får man betala för det och det fungerar inte alltid, det fick jag erfara nu när jag flyttade i början av året och fick ändå gå in på skatteverket och göra adress ändring själv för att det skulle gå fortare.
    Hon kan inte göra en adressändring genom posten, det görs genom svensk adressändring.
  • BabeGrl
    Lolilla skrev 2009-09-08 18:46:09 följande:
    Hon kan inte göra en adressändring genom posten, det görs genom svensk adressändring.
    Min ena tjej kompis hade liknande problem där hon inte kunde göra sin ändring av adress genom adress ändring men kunde göra det genom Posten.

Men det lättaste är ju att göra det på Skatteverket.
    Children Are Our World
  • Lolilla
    BabeGrl skrev 2009-09-08 18:49:33 följande:
    Min ena tjej kompis hade liknande problem där hon inte kunde göra sin ändring av adress genom adress ändring men kunde göra det genom Posten.Men det lättaste är ju att göra det på Skatteverket.
    Adressändring görs genom Svensk adressändring och/eller skatteverket. Men det kanske är det du menar med posten?
  • Yozefin
    Lolilla skrev 2009-09-08 17:33:17 följande:
    Ring skattemyndigheterna och anmäl att ni byter adress. Sen kontaktar du alla dina leverantörer och meddelar dom detta. Då blir det gratis. (Sånär som på telefonsamtalen då)
    Tusen tack för tipset! Ska ordna det idag
Svar på tråden Andressändring