• PurePink

Olivolja i mitt EXTREMT torra hår?!

Hej!

Jag har långt,tjockt lockigt hår som är extremt torrt.Har alltid varit torrt och jag
    har provat diverse produkter för torrt hår. Har nu blivit rekommenderad att prova olivolja. Hur funkar det?! Ska man tvätta håret först och sen i med oljan? Är det svårt att få ut oljan ur håret? Ska oljan in i torrt hår eller blött?!

Tack på förhand.

• Svar på tråden Olivolja i mitt EXTREMT torra hår?!
  • misspriz83

vet inte hur det funkar med olja riktigt, men har du provat att lämna kvar lite balsam i håret efter att du duschat? det funkar för mig, har alltid lite balsam i håret :)

• Bobby77

Tack för tipset det ska jag testa! Lägger du i lite extra balsam när du sköljt håret?

Undrar oxå över hur som är bäst att göra med olivolja!

• Kontra

Jag brukar använda olivolja i mitt hår. Jag blöter håret, i med lite olja(ganska så lite, men ändå så att det täcker håret om du förstår vad jag menar). Låter det sitta i så länge jag orkar, brukar äta frukost med oljan i. Sen duschar jag som vanligt. Håret blir så mjukt och verka må toppen av det . Passa bara att du inte får i hårbotten, jag brukar bara lägga i topparna och lite i längderna.

• Bobby77

Du använder alltså schamo/balsam när du duschar sen?

• pennanjenna

har oxo använt olivolja, å det är toppen! brukar tvätta håret först som vanligt, sen masserar jag in lite lite i topparna å arbetar mig upp lite på längerna, absolut aldrig i hårbotten.

• Vårflickan84

varför ska man inte ha olivolja i hårbotten?

• Kontra

Japp det gör jag

Bobby77 skrev 2009-09-08 23:00:44 följande:
    Du använder alltså schamo/balsam när du duschar sen?
  • Kontra

Blir så fett då, svårare att få ut det.

Vårflickan84 skrev 2009-09-09 10:26:55 följande:
    varför ska man inte ha olivolja i hårbotten?
  • Vårflickan84
    Kontra skrev 2009-09-09 12:22:18 följande:
    Blir så fett då, svårare att få ut det.
    ah okej!
  • meya

Jag har supertorrt hår och har blivit rekommenderad att använda proteinschampo, men man ska tydligen inte ge håret fööör mycket protein då det kan göra det torrt...

• äntligen Vi

om du har en torr hårbotten så kan man med fördel ha olja i botten, men det krävs 2 shamponeringar för att håret inte ska bli fett, dvs vatten- olja- verkningstid- shampo- shampo- balsam
    lycka till

• lillaminismilla

Jag kör precis samma knep - olivoljeinpackning ibland (brukar dock lägga in i torrt hår och sedan tvätta som vanligt med schampoo och balsam). Det kan behövas tvättas en extra gång dock.

Brukar också avsluta hårtvätten med att ta en klutt balsam och fördela jämt över hela håret utan att skölja ur.

• pennanjenna

sen finns jättebra håroljor från sunsilk, säljs dock inte i sverige, (tror jag??) har iaf inte hittat. det finns för olika hårtyper. köpte min i marocko när jag var där...funkar hur bra som helst! sen kan man använda silkesdroppar. finns jättebra hos frisörer, bara massera in i fuktigt hår å lämna.

• isisisis

Jag kan rekommendera en lotion Swarzkopf (finns på HM) som du har i håret efter dusch och tvätt.

Fin rosagul flaska.

Jag har torrt och frissigt hår,och jag gillar verkligen denna produkten

• Sanna här

Jag har också långt hår som är torrt. Jag brukar ha i oljan som inpackning ganska rikligt men då måste man tvätta håret innan man går ut igen. Är det riktigt hopplöst har jag det mer som styling som jag lämnar kvar men då måste det vara väldigt lite, för annars ser det inte klokt ut. Blir jättefett.

• mimmsan111

jag brukar duscha som vanligt, fast när jag ska ha i balsamet så lägger jag i lite honung och blandar omkring balsamet och honungen.och sen sköljer som vanligt. gör så här: 1. skölj håret och tvätta håret med shampo
                                                                                                                 2.massera sedan in balsam blandat med honung i längderna EJ HÅRBOTTEN!!                                                           3.skölj sedan ur

LYCKA TILL!!!

mimmsan111
  • JanaN

Om du värmer oljan får du ännu bättre effekt (var försiktig så du inte bränner dig!). Det bästa sättet är att ha olivoljan i en liten plastflaska och lägga flaskan i hett vatten.

Svar på tråden Olivolja i mitt EXTREMT torra hår?!