• lisasalvin

Hur lagar jag min sons galonbyxor???

Jag köpte ett set fleecefodrade regnkläder på tradera och det visade sig vid leverans att byxorna har spruckit i den svetsade sömmen mellan benen, samt under armarna på jackan.

Hur lagar jag detta??

Säljaren erbjöd sig att ta dem tillbaka, men jag vill helst behålla så hur lagar jag??

Tacksam för snabba svar

• Svar på tråden Hur lagar jag min sons galonbyxor???
  • den kära leken

det är inte lätt att laga. I sybehörsaffärer finns det dock en självhäftande lapp som du kan klistra över hålen men det kan bli lite stelt i grenen. Annars sitter själva lappen fast väldigt bra. Klipp hörnen runda bara! Lycka till

• lillälva

Jag har lagat regnkläder, men ej fleecefodrade...

Regnkläder lagade jag med vanlig "punkalagning" alltså sådan man köper på cykelaffär, med lagningslapp och lim. Finns ju även för gummibåtar och luftmadrasser. Funkar hur bra som helst...

• lisasalvin

någon som vet vad lapparna i sybehörsaffären kostar?

• såffan

har du ett par gamla regnbyxor någonstans som du ändå inte behöver? isåfall kan du klippa bort en bit på dom å limma fast på insidan av dom nya byxorna, vet inte om funkar jätte bra när dom e fleecefodrade iofs

• den kära leken

Då jag för 7 år sedan jobbade i sybehörsaffär kostade de 15 spänn för en lapp på 10x20cm så skulle tippa på en 20 kr kanske. Finns i alla möjliga färger med. Svart, blå, brun, grön ,röd....annars var det smart med cykellagningskittet!

• lisasalvin

någon som har erfarenhet av att laga regnkläder?

• Janina

köp lagning för punka på cykeldäck... funkar...

• lisasalvin

jag köpte nylonlaglappar på en sybehörsaffär för 30 kr
    hoppas det funkar tack för alla svar

Svar på tråden Hur lagar jag min sons galonbyxor???