hur ligger bebisen i magen?
Är i v 34+0 idag. Sist jag var hos barnmorskan sa hon att huvudet låg neråt men att han inte var fixerad.
Men det jag undrar är vad som är vad i resten av magen? Har moderkakan i framvägg så känner inte allt så tydligt som vissa andra men skulle vara kul att veta vad som är vad?
Känner mest rörelser i mitten precis under mellangärdet, har tänkt att det nog är rumpan, men ibland är det som "pickande" rörelser där och ibland kan den här "klumpen" trycka ut mer på ena eller andra sidan. (och rör de rumpan så mycket? )
På höger sida är det även en klump som jag trott varit en fot som sparkar till mina revben ibland. Men nu när jag låg på sidan i soffan så kändes det som en större kroppsdel än en pytte bebisfot tryckte ut på den sidan. Känner även små rörelser längst ner på vänster sida, mest när man ligger på sidan och då "trycks" det ut på både vänster o höger sida. Det kan väl inte heller vara en fot, ligger han i spagat eller? haha det är så lustigt.
Synd att man bara får göra 1 ultraljud i v 18, skulle vara kul att se hur han ligger o ser ut nu..