• shelbys mamma

Jag glömde hänga upp min våta tvätt. Nu luktar det mögel! Hjälp!!

Hej.

Jag glömde hänga upp min våta tvätt i 2 dagar, och fast jag tvättat tvätten ytterliggare 2 gånger så luktar det BARA mögel.

Finns det något jag kan göra, eller är det bara att slänga kläderna???

Det är mörk tvätt - blandade färger.

• Svar på tråden Jag glömde hänga upp min våta tvätt. Nu luktar det mögel! Hjälp!!
  • Lundby87

Min erfarenhet e att dem faktiskt kommer lukta mögel om dem börjat göra detta. Kolla med dem på kemtvätten om dem har nån lösning

• Ankra75

inte testat det själv men att skölja tvätten med ättika sägs ta bort lukt. Lägg tvätten i maskinen igen och häll sisådär 1 dl ättika i en tvättboll och kör igång maskinen.

• ashera

Så har jag också råkat göra. Jag tvättade om kläderna en gång och hängde upp dem, och de luktade inte längre när de torkat.

• Presario

Jag gjorde det en gång och då lät jag dessa tórka och sen tvättade om dom och då var lukten borta.
    Prova!

• snillis

Samma här - min erfarenhet är att det bara är att tvätta om tvätten så är det OK sedan.

• oOrosamarängerOo

Kör en sköljning med ättika i!

• Snossan

Bara att tvätta om, precis som sura handukar från gympan när man va liten och "glömde"

• sofiegravidnr1

Nä,mina erfarenheter säger att de fortsätter lukta unket hela tiden sen lukten på en tvätt gick liksåm aldrig bort..men läste i allers och man skulle tydligen tvätta med bikabornat..jag tyckte de funka jätte bra häll i 2 matskedar i tvättpulvret ,lycka till!!

• MinaSmåLiv

Har råkat glömma tvätten rätt många gånger och de har bara varit att tvätta om dom som vanligt och sen hänga tvätten ute så luktar kläderna underbart som vanligt sen när den är torr. Luften ute tar bort all dålig lukt på tvätten. En kompis glömmer också sin tvätt ofta i flera dagar men hon tvättar aldrig om den, utan hänger ut den direkt istället och den luktar också underbart sen när tvätten är torr.
    Men om de har hunnit bli mögel på tvätten så brukar inte varken fläckar eller lukt gå bort, men de brukar kräva att man glömt tvätten i mer än 2 dagar ilalafall. De börjar lukta långt innan möglet verkligen har kommit.

Mina älskade ungar
  • shelbys mamma

Hej. Tack för era svar!! Jag tvättade tvätten 2 ggr extra, och hängde upp den i ett rum med avfuktare och nu luktar det hallon igen.

Men tack för alla tips!

Svar på tråden Jag glömde hänga upp min våta tvätt. Nu luktar det mögel! Hjälp!!