Äter ni lagad mat en el två ggr/dag?
Har försökt här hemma med lagad mat två ggr om dagen,men både man och unge vill inte. Dom vill hellre ha nåt lättare på kvällen som mackor och kräm och dyl. Hur gör ni?
Har försökt här hemma med lagad mat två ggr om dagen,men både man och unge vill inte. Dom vill hellre ha nåt lättare på kvällen som mackor och kräm och dyl. Hur gör ni?
Vi äter lagad mat till lunch och till middag. Lunchen består nästan alltid utav resterna från middagen dagen innan.
2 ggr får min dotter lagad mat! En gång på dagis och en gång hemma.
En självklarhet för mig!
Mackor och kräm är inte mat i min värld, det är ju mest kolhydrater vilket jag inte skulle klassa som lättare. En god sallad är däremot lättare och kan passa bra om det är varmt eller om man åt en stadig lunch. Jag äter så gott som alltid vanlig lagad mat minst två gånger per dag.
Två lagade mål per dag blir det hos oss, annars så protesterar sambo och dotter.
Skulle också vilja ha riktig mat två ggr. Men har min man ätit på jobbet, så vill han inte ha middag hemma. Dottern får visserligen två ggr, varav ena gången i skolan. Men inte i helgerna. Har som sagt försökt, men då äter dom inte mkt andra gången.
lagad mat både till lunch och middag. Klart barnet vill ha kräm, det är ju godis
Nu tog jag bara kräm som ett ex, är ju inte varje dag. Mackor, stekt ägg, cornflakes, toast mm serveras oxå. Grejen är att dom inte vill ha middag på kvällen.
Vi äter lagad mat till lunch och middag. Och barnen äter oftast lagad gröt till frukost
Vi har periodvis försökt införa lättare middag, för att spara tid och energi för mig , då alla äter lagad mat till lunch. Men vi tröttnar alltid inom några dagar och återgår till det normala.
Här är det en vanlig hederlig middag på kvällarna och rester till lunch. Om det inte blev rester så försöker jag fixa nåt iom en 2-årig dotter hemma. Kruxet är att hon är så liten i maten nu för tillfället så det känns oftast bara hopplöst att fixa med detta...
Alltid två lagade mål.
På helgerna blir det ju oftast sen frukost, så det ena målet brukar vara lättare, exempelvis korv med bröd eller soppa o macka.
Barn behöver två lagade mål om dagen . Ålder på barnet ?
Japp, två lagade mål mat varje dag är en självklarhet hos oss! Mackor, kräm, fil och liknande kan det bli till frukost, men ALLTID varm mat till lunch och middag. Har ni alltid haft det så? För om det blivit en vana så är det kanske därför det helt plötsligt blir kontstigt..? Finns ju de som inte äter frukost heller, men det är ju också en "ful ovana", eller vad man ska säga... För de som inte brukar äta frukost säger ju att de inte "kan" äta då, vilket som sagt bara är en vanesak. För alla behöver frukost, som jag anser det, precis lika väl som lagad lunch och middag.
japp, matlådan jag har på jobbet är ju alltid hemlagad och kvällsmaten likaså.
jag äter alltid lagad mat 2 ggr skulle inte klara en dag utan
Sonen på 1,5 år äter lagad mat 2 ggr om dagen iaf 5 dagar i veckan. Vi vuxna äter bara lagad mat en gång per dag.