• Anonym (Mår illa)

Illamående när jag äter...

Ja hjälp.
    I 2 veckors tid nu har jag mått illa efter att jag ätit. Det spelar ingen roll hur lite eller mycket jag äter, illamåendet dyker upp ändå som ett brev på posten.
    Är det någon annan som har liknande?
    Orkar inte ringa läkare igen, dom säger att det kan vara magsjuka på gång, men då borde den väl brytit ut nu.

Bläh...

• Svar på tråden Illamående när jag äter...
  • Anonym

Kan du vara gravid? Magsjuka är det ju inte om du har mått illa i två veckor så ring du VC.

• Southern Belle

Magkatarr? Det kan ge sådana symptom. Spelar det någon roll VAD du äter?

Om det inte ger med sej tycker att att du ska ringa till läkaren igen. Stå på dej!

• Anonym (Mår illa)

Gravid har jag inte ens tänkt på. Kanske...kan ju vara en bra idé att kolla upp ja.

Magkatarr har jag aldrig haft. Det spelar ingen roll alls vad jag äter, mår illa oavsett.

• Anonym (JApp)

Jag har liknande symtom på min mage men jag har haft de till o från i år. HAr aldrig kollat upp de för gillar inte läkaren, men jag misstänker magkatarr eller magsår eller nått.. Men de blir inte mer än illamående efter maten,varje mat och vilken som. Men kryddad är värre, eller starka mater. Blir värre när jag är stressad oxå.

• angeni

Jag hade magkatarr och då mådde jag väldigt illa hela tiden, precis som du säger, kom det efter måltid.

Det finns bra receptfria medeciner mot detta och magkatarr är bara ett samlingsnamn för problem med magen som inte kan förklaras.

Har det hänt något i ditt liv som påverkat dig psykiskt, stressad kanske?
    Då kommer det gärna och stannar gärna kvar.

• Anonym (Mår illa)

Har precis blivit arbetslös (som så många andra) och trivs inte direkt med tanken, så det kan nog vara magkatarr då....suck

• angeni

Anonym (Mår illa) skrev 2009-09-09 09:34:51 följande:

Har precis blivit arbetslös (som så många andra) och trivs inte direkt med tanken, så det kan nog vara magkatarr då....suck
    Det är inte något konsigt isåfall. Det är vanligt att allt sådant sätter sig på magen med illamående som ett symptom.

Jag har till och med varit ner med kamera i magen och de ser ingenting så det är ju inget fel på mig men ändå mår jag ofta illa, så när jag mår dåligt psykiskt så sätter det sig gärna på magen.

Det finns som sagt bra medel på apoteket, omeprazol heter det och fungerar jättebra.

Men finns det möjlighet till graviditet ska nog detta kollas upp först.
  • Anonym (Mår illa)

Ska kolla upp graviditet idag eller imorgon. Visar det inget bär det av till apoteket. Tack

• angeni

Anonym (Mår illa) skrev 2009-09-09 10:22:29 följande:

Ska kolla upp graviditet idag eller imorgon. Visar det inget bär det av till apoteket. Tack
    Varsågod
  • Anonym (Mår illa)

Så. Jag är inte gravid enligt testet.
    Gissar då på typ av stressmage. Apoteket nästa.

• angeni

Anonym (Mår illa) skrev 2009-09-09 12:51:29 följande:

Så. Jag är inte gravid enligt testet. Gissar då på typ av stressmage. Apoteket nästa.
    Du får gärna berätta sedan hur det gick om tabletterna hjälpte.
    Hoppas det iallafall, för det är inte kul att må dåligt.
  • LeiaBus2010

*puffar* Lite här då jag tyckte att det var intressant, lider själv av magkatarr just nu, har haft det innan, men nu är det annorlunda... så *puff puff*

• Anonym (samma syptom!)

Har du ont i magen också? Jag hade detta en natt och är nu öm i mitten på magen och mår illa av lagad mat. Inte alls sugen. Eller jag kanske har ngt annat? :)

• LeiaBus2010

Anonym (samma syptom!) skrev 2009-12-02 18:50:29 följande:

Har du ont i magen också? Jag hade detta en natt och är nu öm i mitten på magen och mår illa av lagad mat. Inte alls sugen. Eller jag kanske har ngt annat? :)
    Öm i mitten på magen har jag varit i flera dagar och jag tror ganska säkert att det är magkatarr... jag är inte alls sugen på mat men ändå hungrig, typ... jag skulle gissa på magkatarr.. kanske gravid? själv hoppas man ju på att det är en utlösande faktor
  • Anonym (Mår illa)

Ts här! Jag har dragit slutsatsen att det var magkatarr. Jag försökte stressa ner, åt inte fet mat och undvek kaffe...och se på fan. Nu är det borta. Det kan komma tillbaka om jag stressar upp mig, men nu vet jag vad det är iaf

• LeiaBus2010

Om det blir ett återkommande problem så försök få tag på bisolvon, de är jättebra mot katarr Äter den själv nämligen

• LeiaBus2010
    LeiaBus2010 skrev 2009-12-04 10:08:21 följande:
    Om det blir ett återkommande problem så försök få tag på bisolvon, de är jättebra mot katarr Äter den själv nämligen
    NEJ nu skrev jag ju fel!!! OMEPRAZOL heter medicinen! haha var helt inne på något annat i huvudet där ett tag, haha
Svar på tråden Illamående när jag äter...