• Anonym (Annie)

HJÄLP!! massa plötslig acne!!!

Hjälp!! Det här kanske låter fånigt, men jag är 24 år o har aldrig haft några direkta problem med finnar, kanske nån här o där i t-zonen, lite mer innan mens men aldrig särskilt mycket.
    För någon vecka sen fick jag bara fler o fler småfinnar på hakan o nån på näsan, sen kom nån i pannan och imorse när jag vaknade hade jag MASSOR över kindbenen!! har aldrig haft finnar där. Jag kan räkna dom till ca 30 st o jag ser inte klok ut!! har några dagar kvar till mens men så här har det aldrig varit.......

Hjälp vad är detta?????

• Svar på tråden HJÄLP!! massa plötslig acne!!!
  • Anonym

du kanske är uttorkad? använder du en bra ansiktstvätt? det händer ibland, det kan ju vara stress eller nåt du har ätit eller bara en hormon grej...?

• Anonym (Annie)

Jag använder bra ansiktstvätt, som jag använt ganska länge.... vad menar du för hormongrej?

• Anonym (Annie)

och uttorkad? skulle man få acne av det? jag kissade ifs säkert 7-8 ggr igår... kanske e därför

• Anonym

jag är ingen expert men jag var hos min hudterapeuft och jag har små finnar , knott i pannan och hon sa att jag dels är uttorkad och dels använder en ansiktstvätt som är uttorkande istället för fuktgivande.
    Det med hormonerna menar jag att det kan vara nån rubbning eller nåt..obalans! jag slutade med p piller och fick finnar på halsen och runt öronen (nu har jag detta..) buhuuuu

• Anonym (Annie)

usch stackare.. de finns få saker som kan få en o känna sig så ofräsch som finnar.. mm de e kanske så då.. jag blev bara så chockad för det kom så plötsligt!!! p-piller har jag inte ätit väldigt länge så det är nog inte det.. men tack för dina svar!

• Anonym

mm jag vet. känns för jävligt. kanske dags för en ansiktsbehandling? eller en mask? jag har en från lancome (clay mask) som är super!!

• Anonym

sen kan det vara humöret också. Jag får stressfinnar tex.

Svar på tråden HJÄLP!! massa plötslig acne!!!