• Vårflickan84

Hur kan man undvika förkylning??

Jag åker pendeltåg fram och tillbaka mellan hemmet o ch jobb. Träffar mycket människor... jobbigt nu i förkylningstider.
    Hur ska man gardera sig mot att bli sjuk?
    Ska dessutom iväg utomlands nästa vecka, så vill verkligen hålla mig frisk.

Kom igen, dela med er av era bästa husmorsknep o sånt =)

• Svar på tråden Hur kan man undvika förkylning??
  • lia76

En tesked honung varje morgon (honung är bakteriedödande).
    Hålla dej varm
    Tvätta händerna ofta

Om du möter någon som beter sej som ett svin, har h*n troligtvis drabbats av svininfluensan!
  • LillaEngla

Se till att magen mår bra! Immunförsvaret sitter i magen! Kolla länken nedan om vad man ska äta för att undvika infektioner:

www.godoc.se/svininfluensa

kram!

• lia76

Finns en dryck på hälsokost som heter Barrträdsextrakt. Finns bl.a. i hälsokost butiker
    Den är jättebra.
    Vi i familjen dricker denna (1 dl/dag) och vi har mått jättebra.

www.tb-produkter.nu/shop/item_show.asp

Om du möter någon som beter sej som ett svin, har h*n troligtvis drabbats av svininfluensan!
  • Vårflickan84
    lia76 skrev 2009-09-09 10:58:19 följande:
    En tesked honung varje morgon (honung är bakteriedödande).Hålla dej varmTvätta händerna ofta
    honung ska det bli! tack för tipset =)
  • Vårflickan84
    LillaEngla skrev 2009-09-09 11:00:07 följande:
    Se till att magen mår bra! Immunförsvaret sitter i magen! Kolla länken nedan om vad man ska äta för att undvika infektioner:www.godoc.se/svininfluensakram!
    jaa just det. är actimel bra förresten? de säger ju på reklamen att det är bra för immunförsvaret. någon som testat?

ska kolla in sidan, tack =)
  • Vårflickan84
    lia76 skrev 2009-09-09 11:03:16 följande:
    Finns en dryck på hälsokost som heter Barrträdsextrakt. Finns bl.a. i hälsokost butikerDen är jättebra.Vi i familjen dricker denna (1 dl/dag) och vi har mått jättebra.www.tb-produkter.nu/shop/item_show.asp...
    hur smakar den?? det låter inte gott...haha. men jag e villig att stoppa i mig allt möjligt för att undvika en förkylning =)
  • husfru

Äta och sova ordentligt
    ha en god handhygien
    Kanske äta en x vitamin

• lia76
    Vårflickan84 skrev 2009-09-09 11:06:07 följande:
    hur smakar den?? det låter inte gott...haha. men jag e villig att stoppa i mig allt möjligt för att undvika en förkylning =)
    Smakar barr

Har du någonsin smakat skotten från gran?
    Smakar som det ungefär.
    Som det luktar i en barrskog, så smakar det.
    Svårt att förklara, men det smakar barrträd helt enkelt
  • Vårflickan84
    lia76 skrev 2009-09-09 11:07:45 följande:
    Smakar barr Har du någonsin smakat skotten från gran?Smakar som det ungefär.Som det luktar i en barrskog, så smakar det.Svårt att förklara, men det smakar barrträd helt enkelt
    hahaha, jaa jag förstår.
    måste testa bara för att nu!
  • Angel1978

vanlig hederlig c-vitamin ska funka enligt homeopater. Men det ska vara rejält, 1000mg om dagen..
    Äter själv 2 st 500mg tabletter varje dag nu när hösten närmar sig..
    Handhygienen är också viktig, liksom sömn och ordentlig mat, för som någon redan har skrivit, immunförsvaret sitter i magen och kosten.

• Vårflickan84
    Angel1978 skrev 2009-09-09 11:10:32 följande:
    vanlig hederlig c-vitamin ska funka enligt homeopater. Men det ska vara rejält, 1000mg om dagen..Äter själv 2 st 500mg tabletter varje dag nu när hösten närmar sig..Handhygienen är också viktig, liksom sömn och ordentlig mat, för som någon redan har skrivit, immunförsvaret sitter i magen och kosten.
    vilken c-vitamin köper du?
    är det samma sak som att äta några citroner om dagen? haha

jo, det blir att käka vitlök och soppor i massa..
    kände liksom imorse hur det känns tjockare i halsen...blää =/
  • Angel1978
    Vårflickan84 skrev 2009-09-09 11:13:15 följande:
    vilken c-vitamin köper du?är det samma sak som att äta några citroner om dagen? hahajo, det blir att käka vitlök och soppor i massa..kände liksom imorse hur det känns tjockare i halsen...blää =/
    Jag har köpt genom min homeopat, men de distribueras i Sverige av Bioteket. Kika på bioteket.se, ser att den finns där, heter Mega C500.
    Och jag tror att du får äta ganska många citroner för att komma upp i samma värden..
Svar på tråden Hur kan man undvika förkylning??