tilltugg till mousserande som kan förvaras i/utan kylväska
Min syster och hennes sambo ska gifta sig på Bohus fästning. Efter vigseln vill de bjuda gästerna på lite mousserande med tilltugg i fästningen innan vi går till hotellet/festlokalen. Problemet är att det så klart inte finns något kök eller någonstans att förbereda mat, alltså behöver jag hjälp med superenkla tilltugg!
Kraven på tilltugget/-en är att det passar till mousserande vin, passar vegetarianer och köttätare samt att det går att förvara i kylväska eller att det t.o.m klarar sig utan kylning. Viss förberedelse kan göras på förmiddagen i deras lägenhet men väl på plats ska det helst vara så lite arbete som möjligt (jag kan tänka mig att lägga en röra på en bit bröd så klart, men avancerad matlagning går inte). Förslag?? Jag drar nästan helt blankt :( Bröd med tomat och mozzarella var det första jag tänkte på men enligt systembolaget passar det typ till öl bara... Parmesankex verkar funka men känns lite fattigt i sin ensamhet för något som folk ska stå sig på till middagen.
Vill ni ge tips på mousserande som passar till det ni föreslår får det gärna vara av den billigare sorten ^^