• Bambiblogg

Blödning i vecka 7+5

Fick en ganska liten men mörk blödning på förmiddagen. Jag ringde barnmorskan som sa att det var helt normalt, men att det KAN vara en början på missfall.

Det som oroar mig mest är att blödningen var mörk, har hört att om den är mörk så är det ett dåligt tecken. Sen var det lite slem också i blödningen... men som sagt så var den väldigt liten.

Sen så mår jag som vanligt, mår illa och har lite små ont i magen (är nog mest för att jag blev nervös efter blödningen).

Tror ni att det kan vara missfall? Har någon annan upplevt samma sak???

• Svar på tråden Blödning i vecka 7+5
  • lottii

När jag fick missfall var det väldigt ljust rött till en början. Att det är mörkt kan ju bero på att det legat ett tag "i gången".
    Behöver verkligen inte vara någon fara. Kommer det mer bör du gå till gyn o kolla upp det.
    Jag åkte in direkt på måndagen (började blöda lördagen) för jag kunde inte tänka på annat.
    Tyvärr hade jag otur, men det är ju trist att behöva gå länge om det har blivit missfall. Tjata dig till en gyntid.
    Hoppas på det bästa.

• Bambiblogg
    lottii skrev 2009-09-09 12:04:40 följande:
    När jag fick missfall var det väldigt ljust rött till en början. Att det är mörkt kan ju bero på att det legat ett tag "i gången".Behöver verkligen inte vara någon fara. Kommer det mer bör du gå till gyn o kolla upp det. Jag åkte in direkt på måndagen (började blöda lördagen) för jag kunde inte tänka på annat.Tyvärr hade jag otur, men det är ju trist att behöva gå länge om det har blivit missfall. Tjata dig till en gyntid.Hoppas på det bästa.
    Tack för ditt svar. Hon sa att om jag blöder mer eller får ont så ska jag kontakta akuten. Men jag hoppas att jag inte ska behöva göra det.
  • catwomen

Hej, jag har haft missfall, det min BM sa till mig vara att vänta 1 vecka och sedan göra nytt gravtest.

Men behöver ju inte vara missfall, en vän till mig blödde båda sina graviditeter och har idag 2 friska pojkar.

• Lill Strumpa71

Hej!
    Är i vecka 7+1 och har själv lite blödningar nu.
    Började med några droppar ljusrosa flytning och sen slutade det.
    Sen ca 1 dag efter kom det lite mörk bruna flytningar, inte så mycket som mens men lite mer än normala flytningar.
    Är själv lite orolig men hoppas inte på ett MF..
    Ska ta ett gravtest snart och kolla..
    Men som jag läst lite så kan det vara lite som stått i gångarna eller att man ska ha sin mens och då kommer det lite..
    Hoppas allt löser sig för dig..
    Kram

• lottii

Hoppas det är ok med er alla!

• Texaz87

Hejsan.. Jag hade missfall i juli i år.... när jag åkte in till sahlgrenska så sa dom det att mörka blödningar är i stort sett ingen fara för det är gamla blödningar, men man ska däremot vara uppmärksam på de ljusa blödningarna. Hade jag varit i ditt fall hade jag åkt till gyn om det fortsätter bara för att checka av läget. När jag fick mitt missfall hade jag ljusa blödningar och mycket, fick använda stora bindor så jag inte skulle "läcka" igenom allt..... Lycka till!

• Bambiblogg

Jag har inte haft några blödningar idag, så det var bara lite igår... och som sagt mörka blödningar... så det kanske inte är någon fara ändå...

• hemlis

Hej!

Jag har varit gravid fyra ggr, en gång fick jag missfall.

Alla mina graviditeter har jag haft blödningar, mest som mörkbruna/brunrosa (ursäkta detaljerna) flytningar.
    Så har det vari en bit in i graviditeten varje gång.

Brunt blod är som någon annan sa, gammalt blod, slemmhinnorna är ju väldigt sköra och blodfyllda vid en graviditet och ganska vanligt att ett litet blodkärl i slemmhinnan har gått sänder.

Vid mitt mf så kom det blod, mest rött, och det slutatde aldrig, det kom bara mer och mer för varje dag och så fick jag jätteont i magen, sen kom en kraftig blödning.

Men som sagt, det är jättevanligt och jag har tre friska barn och med alla hade jag små blödningar.
    Jag förstår att du blir jätteorolig, det har jag också varit varje gång men försök njut av att du är gravid, du kan ändå rå på om det skulle vara mf eller inte, man kan bara vänta och se.
    Jag vet att det låter tufft, men så är det, men så länge det inte blir värre och mer blödningar så ska du nog inte behöva vara orolig.

Lycka till!

• Bambiblogg

Det som oroade mig mest var att det var mestadels slem, alltså blodigt slem som kom.... så det var läskigt... men eftersom det var så lite som kom så verkar det vara okej...

• Lill Strumpa71

Hej igen!!
    Mina mörka flytningar slutade och de var bara små och jag hade inte ont.
    Gjorde ett grav test idag och det visade på att jag fortfarande var gravid.
    Men i morse hade jag och sambo sex och efter det fick jag lite nya mörka flytningar??
    Kan det vara att man är extra känslig i slemhinnrna?
    Har fått det en och annan gång innan jag var gravid med efetr vi har haft sex..

Tack för svar..
    Kram alla

• momma c

Hallå

Ser att flera skriver att de blivit uppmuntrade att testa med gravtest om de fortfarande är gravida efter en blödning. Vill bara tipsa om att man kan ha höga värden lågt efter att en graviditet (3 veckor enligt egen erfarenhet) avstannat, om inte allt åkt ut dvs.

Be om ett VUL istället om ni är osäkra. Lycka till! Kram

• ninos

Jag hat haft 2 missed abortions, dvs när fotret dör men kroppen fortsätter tro att den har varit gravid. Båda gångerna upptäcktes det med Vul och båda gångerna hade jag små mörka blödningar och brunslemmiga flytningar. Skrapades båda gångerna.

Vi mitt missfall kom det rosa och sedan rött och sedan alltihopa.

Med sonen hade jag störtblödningar i vecka 13, det bara rann men han höll sig kvar ändå.

Det är helt omöjligt att veta om allt är ok eller inte. Oron är överdj...ig så jag rekommenderar dig att be om ett vul för att få raka besked.

Lycka till!

• Bambiblogg

Jag gjorde ett ul i fredags och såg det lilla hjärtat picka... så nu är jag lugn... det var jätteskönt att få göra ett ul :)

Svar på tråden Blödning i vecka 7+5