• Anonym (kuggad)

Någon mer än jag som kuggat två gåner på uppkörningen?

Då har man kuggat för andra gången på uppkörningen, är jag ensam? Hur tar man sig förbi det här? Jag vet att jag kan köra bra, körskolan skulle inte släppa iväg mig annars, men nu känns det som att jag inte "vågar" försöka en tredje gång. Killen idag kuggade mig mest pga att jag redan blivit kuggad en gång och han hade en dålig dag. Förra gången var det helt mitt fel, nerverna spelade mig ett spratt, men den här gången körde jag bra.

Är jag ensam om det här? Att känna det som att jag mest blivit kuggad eftersom jag redan kuggats en gång tidigare?

• Svar på tråden Någon mer än jag som kuggat två gåner på uppkörningen?
  • Lillfjompa

Tycker du ska prata emd din körskolelärare.. Han får INTE undekänna dig på att han hade en dålig dag eller att du redan kuggat en gång. Han måste ha riktiga grunder för det. Prata med dom på körskolan och berätta. Dem hjälper dig säkert. (om dom är snälla förstås, det finns rikitga rötägg)

• Anonym (3:e)

du är INTE ensam. jag kuggade två (tredje gången gillt)!
    har även en kompis som kuggade två..
    jag var sjukt nervös den tredje gången och klarade knappt andas men det gick bra! och känslan när han godkände mig fattade jag inte vad han sa för jag var så nervös, och rädd att bli kuggad igen. men som sagt, det gick

du klarar det - tredje gången gillt!

• Anonym (kuggad)
    Lillfjompa skrev 2009-09-09 12:36:13 följande:
    Tycker du ska prata emd din körskolelärare.. Han får INTE undekänna dig på att han hade en dålig dag eller att du redan kuggat en gång. Han måste ha riktiga grunder för det. Prata med dom på körskolan och berätta. Dem hjälper dig säkert. (om dom är snälla förstås, det finns rikitga rötägg)
    Jag talade med läraren om detta som sa att de saker förarprövaren kyggat mig på inte alls var beteenden hos mig som han kände igen, så nästa uppkörning skulle han följa med sa han. Det finns tydligen inte så mycket att göra, ord står mot ord om jag har förstått det rätt.

Anonym (3:e) skrev 2009-09-09 12:37:31 följande:
    du är INTE ensam. jag kuggade två (tredje gången gillt)!har även en kompis som kuggade två..jag var sjukt nervös den tredje gången och klarade knappt andas men det gick bra! och känslan när han godkände mig fattade jag inte vad han sa för jag var så nervös, och rädd att bli kuggad igen. men som sagt, det gick du klarar det - tredje gången gillt!
    Hur långt efter dina första två uppkörningar körde du upp igen? Vilka fel hade du och hade du arbetat bort de "felen" inför tredje uppkörningen eller var förarprövaren inte så noga sista gången?
  • lill linda 82

jag kuggade 2 ggr både på teori och uppkörning innan jag fixade båda två på 3dje försöket.
    jag var oxå påväg att ge upp innan det 3dje försöket men jag tog ett break över sommaren och klarade alltihopa den 24 aug. då tog jag med mig min man (handledare) i baksätet och jag kände mig så trygg och det var nog därför jag fixade det.
    för min del handlade allt om min inställning...
    jag trodde jag skulla kunna ALLT innan jag skulle fixa en uppkörning. Men efter jag pratat med flera som nyligt tagit körkort så fick jag ett annat sätt att se på saken.
    "Man ska inte tro att man är världsbäst på att köra, utan tro att man kan köra bil bättre än Idioterna i trafiken, det finns Alltid dom som kör sämre än du och Du kan fixa det. " Det hade jag i huvudet under min uppkörning....
    Gör man fel så säg till vv gubben att du vet att du gjorde fel och rätta till felet...Och försök sedan att glömma det och gå vidare.
    Jag pratade under min uppkörning och berättade om vad jag gjorde och varför jag gjorde som jag gjorde, det verkar ha funkat för mig...

• Lillfjompa

aha ok.
    Då är det bara att hoppa upp på hästen igen.

Du klarar det, tredje gången gilt ;)

• Anonym (3:e)

första uppkörningen var bokad i slutet av mars tror jag.. och den sista i mitten av maj.
    första gången hade hon jag körde upp med fel, hon trodde att jag kört för fort - men de hade ändrat hastighet, så jag hade egentligen rätt. men de kan inte ändra beslutet i efterhand. andra gången så var det mitt eget fel, det sista jag skulle göra var att backparkera. det gick sådär.. typiskt eftersom jag hade gjort en klockren just innan uppkörningen började
    neej jag tränade inte speciellt mkt. körde lite hemma bara, för att hålla igång

• Anonym (kuggad)

lill linda 82 skrev 2009-09-09 12:43:13 följande:

jag kuggade 2 ggr både på teori och uppkörning innan jag fixade båda två på 3dje försöket. jag var oxå påväg att ge upp innan det 3dje försöket men jag tog ett break över sommaren och klarade alltihopa den 24 aug. då tog jag med mig min man (handledare) i baksätet och jag kände mig så trygg och det var nog därför jag fixade det.för min del handlade allt om min inställning... jag trodde jag skulla kunna ALLT innan jag skulle fixa en uppkörning. Men efter jag pratat med flera som nyligt tagit körkort så fick jag ett annat sätt att se på saken."Man ska inte tro att man är världsbäst på att köra, utan tro att man kan köra bil bättre än Idioterna i trafiken, det finns Alltid dom som kör sämre än du och Du kan fixa det. " Det hade jag i huvudet under min uppkörning....Gör man fel så säg till vv gubben att du vet att du gjorde fel och rätta till felet...Och försök sedan att glömma det och gå vidare.Jag pratade under min uppkörning och berättade om vad jag gjorde och varför jag gjorde som jag gjorde, det verkar ha funkat för mig...
    Det är mitt problem, jag ballar ut helt om jag måste tala under uppkörningen. Mina nerver är på helspänn och jag har all fokus på körningen, så jag kan inte tala, kommer knappt ihåg att andas.
  • Anonym (jag med)

jag kuggade två gånger och klarade tredje.
    1 ggn, skitsak, glömde blinka ut när jag svängde ut från gatukant, var inga bilar i närheten
    2 ggn blev så sjukt nervös så jag gjorde massa missar
    3 ggn hade min körskolelärare i baksätet, hade tränat MASSA på samma ställen jag kuggat, tog mycket tid till att komma i en lugn sinnesstämning och KLARADE det!!!!

• dendertina

Jag klarade körkortet på tredje uppkörningen och uppskrivningen typ femte eller sjätte gången.
    Dum snorunge som jag var sket jag i att anstränga mig. Såvar det med den saken då men körkort fick jag iaf :P

Svar på tråden Någon mer än jag som kuggat två gåner på uppkörningen?