• Anonym (en dum en)

Glömde plattan på

Sitter här i en lägenhet som stinker rök.

Hade tandläkarbesök, men allt körde ihop sig, fick bråttom som vanligt och en bajsblöja PRECIS innan utgång. Hände förra gången också vilket resulterade i att jag kom för sent och tiden inte räckte till = ny tid.

Sitter där med borr och allt och kommer på potatisjävlarna som jag i vanlig ordning inte hunnit äta. Kommer inte ihåg något telefonnummer, tandläkaren är tvungen att googla fram numret till min man som jag ringer och som i sin tur får ringa någon annan som kan springa hem. Någon hade redan varit där, fönstren öppna, potatisen sönderbränd men avtagen från spisen. Dörren var låst så det måste väl varit hyresvärden eller polisen? Så nu blir man väl anmäld för vårdslöshet och för att ha utsatt andra för fara också. Röksanering kanske också

Känner mig bara fruktansvärt värdelös. Ångest inför alla "Men HUUUUR kunde du glömma DET??! Det skulle minsann aldrig jag göra!" Vad kul för dig då att du inte är lika värdelös som mig då. Varför kan inte jag hålla reda på ett litet hem och en liten unge som andra? Känns inte som att jag har någon simultankapacitet över huvudtaget.

Nu sitter jag här ensam, hungrig, bedövad i hela munnen, ledsen, skamsen och så mycket sämre än alla andra.

Man kanske ska gå och gräva ner sig i skogen istället så att ingen behöver komma till skada.

Ville väl egentligen ingenting, känner mig bara hopplös + graviditetshormoner och jag vet inte vad. Räcker inte till på något plan egentligen. Stackars barn

• Svar på tråden Glömde plattan på
  • MammaHela

men du...

du är inte alls dum och värdelös..

Jag har med glömt plattan på en gång. Men jag hade som tur var ingen kastrull på. Kom på det när jag kom hem efter 5-6 timmar och det var VARMT i köket..Plattan var illröd men inget mer hade hänt.

nån som kan laga ett krossat hjärta?
  • Nenne 71

Du är mänsklig. Alla ksn glömma och göra fel.

Kolla om det inte går att skaffa timer till spisen.

• Anonym

hade vatt värre om du glömt barnet med hemma och plattan på. hade varit värre, mycket värre.

själv glömde vi brödrosten stod lågor från den när vi väl kom ut i köket. det värsta va att lilla sonen låg i rummet intill, och för att få tag på honom måste man gå genom köket, och hade det nu varit övertänt så hade det gått jä'ligt illa...

• Anonym (miss)

skulle är jag fått dottern vara en duktig mamma och koka allt vatten till henne. Vilket slutade med en 6-8 sönder brända kastruller.
    Fast jag hade äggklocka på och larm på mobilen och så lyckades jag missa i stort ett varje gång... och att koka bort 4-5 liter vatten tar lång tid. Men vet hur varma kastruller luktar nu iallafall..
    Så blev att använda vattenkokare..

• Anonym (en dum en)

"kul" att höra att andra också gjort missar. Lite absurdt att det kan värma så i hjärtat att höra om andras missar :)

Känns bättre nu, ska storstäda och skura - se om det går att få bort lukten. Går det tro? Eller måste man röksanera...

Svider i ögonen kan jag säga men jag tror nog att någon granne måste ha kommit på det relativt snabbt. Jag kunde till och med se några små potatisdelar som inte var förvandlade till kol...

Men tänk tänk tänk om hela skiten brunnit ned och jag blivit mordbrännare. Jag tror hälften av tårarna kom av lättnad över att jag inte orsakat något värre! Grannarna kommer ju vara livrädda för mig.

Och timer på plattan är ingen dum idé tror jag... 

• Anonym (en dum en)

Kan ju passa på att efterlysa tips på hur man får bort röklukt?

• Anonym (eld i brasan)

Men vilken tur att någon märkte att det rökte och kunde stoppa alltihop.Vem det än var så är den personen nog värd en blomma eller nånting.
    Jag tycker du skall vara tacksam att det gick så bra i stället för att känna dig dum. En helt onödig känsla. Var glad att huset inte brann upp.

Vem har inte glömt en kastrull på spisen i brådskan nån gång?
    Dom flesta rökutvecklingar blir upptäckta innan det går för långt.

Jag skulle själv grilla i helgen och lyckades få en himla fart på gasgrillen så det slog ut lågor som inte gick så snabbt att få ner.
    Jag hade hjärtat på väg upp i halsgropen ett tag men sen fick jag kontroll på det.
    HAHA Det var jag det.

• MammaHela

När jag ändå är igång så kan jag berätta att det har brunnit hemma hos mig. Jag stod och lagade mat (wokade) och minsta dottern låg och sov ute i hallen i vagnen. Hon lät och jag sprang och kollade henne. När jag kom tillbaka så stod woken i häga lågor. Jag tog pannan och sprang ut med den (förbi dottern) sen in och ringa 112.

På den lilla tid det tog att se den och få ut den så vart hela huset förfyllt, men brandkåren kom med några jättestora fläktar och drog ur all rök. Det luktade i nån dag med försvann sen. Behövde inte skura alls.

nån som kan laga ett krossat hjärta?
Svar på tråden Glömde plattan på