• scrapparlotta

en frågan om fingerfärg....

Kan jag börja med fingerfärg till min tjej, hon är 10 månader. Tänk om hon får i sig lite (inte helt omöjligt att fingrarna åker in i den lilla munnen). Och vad kladdar man på, jättestora ritpapper eller. För jag antar att det inte funkar med vanliga ritblock, eller? Går färgen bort om det kommer på kläder, bord, stolar osv. ?

• Svar på tråden en frågan om fingerfärg....
  • tess3barnsmamma

min son e 1 1/2 och kladdade och hade kul med fingerfärg. fingerfärgen ska ju vara giftfri och skulle de äta lite så e det ingen fara.
    fingrarna åkte in i munnen på sonen igår. man måste ju smaka om det e ätbart.. fick en del på kläderna men det försvann. (tog det nästan direkt)

• AnnsoPannso

Den är ju giftfri så det e nog ingen fara om lite åker i munnen, fast smakar nog inge vidare.
    Vi har låtit Saga målat på ett vanligt papper, men la på en vaxduk på bordet. Och så har hon fått sitta naken och måla. Det som kommit på tex mina kläder har gått bort lätt i tvätten.

• chr1

Have fun... ingen fara, bara kladda på

/C

• lajjalo

det finns speciell färg man kan leka med i badet, om man nu inte prompt måste behålla alla barnens alster... det är bara att skölja av från kakel osv.

• lakritspipa

Var köper man fingerfärg?
    Jag har också för mig att man kan göra det själv. Någon som vet hur i så fall?

• lajjalo

br kanske har, annars har panduro garanterat.

• sicksack

Man kan blanda filmjölk och karamellfärg så har man giftfri fingerfärg. *tipsar*

• Anki79

Jag har köpt fingerfärg idag. Panduro. 19 kr tuben. jag har tänkt att använda den till att göra finger och handavtryck.

• Mumin

Det går bort lätt från kläder och möbler. När Johanna var 2 månader använde vi fingerfärg till att göra fotavtryck. Vi provade händerna också men lyckades ej, det kom däremot färg ÖVERALLT!

Svar på tråden en frågan om fingerfärg....