Vad är det för klump i halsen?
Jag har sen i måndags haft en klump i halsen, känns som att det sitter en rap där ständigt som man inte får upp. Jag blir så orolig vad det kan vara. Har aldrig haft sånt här förut.
Jag har sen i måndags haft en klump i halsen, känns som att det sitter en rap där ständigt som man inte får upp. Jag blir så orolig vad det kan vara. Har aldrig haft sånt här förut.
kanske fastnat en bit av en matrest, ätit nötter eller popcorn de senaste dagarna?
Jag hade det så innan jag fick veta att jag hade problem med sköldkörteln. Men efter jag börjat äta medicin så har det försvunnit.
Någon fler som känner av sig??? Jag blir tokig snart både av oro och för att det är så irriterande!
Fick du en sådan tandläkarbedövning som bedövar halva käken och halva tungan? Ibland kan man få besvär efter de bedövningarna, det kan bli lite svullet i vävnaden speciellt om man måste "sprida ut" bedövningsmedlet. Man kan tom få lite svårt att gapa efteråt.
Eftersom du kan härröra det till tandläkarbesöket tycker jag du ska avvakta, det tar några dagar för "blåmärket" inne i vävnaden att försvinna. Är känslan kvar oförändrat om några dagar så kontakta tandläkaren för kontroll.
Det kan ju också vara något, typ fiskben, som fastnat men då blir det inte bättre och bättre.
menhir, leg tandläkare
Du har inte problem med sura uppstötningar/halsbränna? Det kan ge klumpkänsla i halsen ("globus"). Och ju mer man känner efter och sväljer desto värre känns det...
mår du bra psyskistk för den känslan kan man ha när man är stressad och mår dåligt.