• Viljan V

Pergo fast jag har regelbunden ägglossning?

Jag och min sambo har försökt bli med barn i snart 1 år. Har ett barn sen tidigare och det tog ca 8 mån innan jag blev gravid den gången. Var hos gyn nu och läkaren sa att jag ska höra av mig nästa gång mensen kommer för då skriver han ut pergo till mig. Jag gjorde även ett VUL och allt såg bra ut.

Men ska man inte ta Pergo för att få igång ägglossningen? Förstår inte riktigt för jag får tydliga utslag på ÄL-stickorna varje månad.

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Pergo fast jag har regelbunden ägglossning?
  • drömhus

Bar för att du får utslag behöver du inte ha ägglossning. Pergotime förstärker ägglossningen och vill läkaren skriva ut det, så skulle jag äta. Klart, risken för flerbörd ökar...

• Viljan V
    drömhus skrev 2009-09-09 18:33:00 följande:
    Bar för att du får utslag behöver du inte ha ägglossning. Pergotime förstärker ägglossningen och vill läkaren skriva ut det, så skulle jag äta. Klart, risken för flerbörd ökar...
    Men varför ger de utslag om jag inte har ägglossning? Det låter lite skumt tycker jag Jag kommer börja äta det, men jag kände mig lite förvirrad bara Tack för infon.
  • drömhus

utlsag på ägglossningssticka är ingen garanti att du har ägglossning. för att veta det måste man göra noggrannare undersökningar.

• Lundby87

För att detta ämne kanske ökar men sen så blir det endå så att ägglossningen inte går hela vägen. elelr så e det för att öka chanserna då du kanske släpper fler ägg och detta ökar ju era chanser med

• Viljan V

Tack för alla svar! Jag hoppas verkligen det tar sig snart, förra gången lyckades vi utan hjälpmedel även om det tog lång tid.

Svar på tråden Pergo fast jag har regelbunden ägglossning?