Spända o ömma bröst vid h-spiral?
Ni som har hormonspiral, brukar ni få ömma bröst ibland?
Jag har haft spända o ömma bröst i 5-6 dar nu, har testat men det har varit negativt så gravid verkar jag inte va iaf.
Ni som har hormonspiral, brukar ni få ömma bröst ibland?
Jag har haft spända o ömma bröst i 5-6 dar nu, har testat men det har varit negativt så gravid verkar jag inte va iaf.
*puffilipuff*
nån som vet?
Sitter själv med extremt ömma bröst för tillfället (har h-spiral). Har haft det i flera dagar. Börjar nästa bli nervös att jag är med barn.
Men jag antar att det kan bli så ibland med den där spiralen ändå. Fast jag förstår inte hur eftersom hormonerna bara ska verka lokalt i livmodern och inte påverka kroppen i övrigt. De verkar ju bara slemförtunnande med ju.
Har du koll på när du ska/skulle haft mens..?
För mig blir brösten oftast ömma under en period lite då o då...o eftersom jag inte har mens så antog dom (frågade när jag var på mammografi) att det är istället för mensen...
Nja... På ett ca. Får bara en liten aning mens i tre dagar, och jag borde få det nu i början av november. Men det är ju iofs en vecka kvar. Men jag har alla vanliga pms symtom. Svullen mage, godissug och sådär. Det brukar jag ha. (har haft h-spiral i 3år) Men såhär fruktansvärt ömma bröst har jag aldrig haft sen jag var gravid. Tycker att ådrorna är tydliga med. Men men risken är ju i princip obefintlig att jag skulle vara.
Har förresten kollat så att den är på plats och det är den.
Det började med ömma bröstvårtor, alltså RIKTIGT ömma, sen nu har hela brösten börjat ömma och blivit större och tunga. JAIKS låter illa ju!
Vad underbart!!
Jag har med så.-.. inte hela tiden men ofta ont i brösten.. eller de ömmar.. lite spända...
jag har ingen direkt mens utan konstiga flytningar ibland.. å mensen ja den mens som kommer.. den kommer igång med samlag.. någon annan som har det probelmet+??
t.s jag skäl din tråd lite..
Jag fick så i början när jag hade satt in min hormonspiral. Gyn sa att det var normalt och att det händer en del. Mina bröst var inte bara ömma, de blev sjukt stora också. Killen tyckte det var skitfräckt. Tills han insåg att han inte fick röra dom i alla fall. Det gjorde sjukt ont...
men hur länge är en början undrar jag .. min har hållt på så hä ri ett år nu
Anonym (Levonova) skrev 2009-10-25 23:37:45 följande:
Anonym (Levonova) skrev 2009-10-25 21:03:38 följande:
nej ..
Jag har haft denna sprial innan å då inga som helst besvär... jag har ju normal mens annars men han inte få någon när jag tog ut min förra då jag blev gravid med en gång....
hmm jaja manfår ävl hoppas att de bli bättre då
Har haft min h spiral i snart 3 år,har endometrios så har kompletterar med cerazette. Upplever mycket mindre bröst o mer fett på magen,östrogen brist? Hade oxå väldigt ömma bröst ett tag o dem blev större men efter att jag började med mini pillerna oxå så blev det helt tvärtom.
"orolig"