Gneis, bra eller dåliga?
Är inne på att köpa en overall från Gneis, någon som har erfarenhet av deras overaller? Och hur är storlekarna?
Är inne på att köpa en overall från Gneis, någon som har erfarenhet av deras overaller? Och hur är storlekarna?
Funderar på samma sak. Blev tipsad från en arbetskolega som har en son som leker väldigt mycket ute såväl vinter som sommar. Han var väldigt nöjd med det märket. Hoppas på fler svarar i tråden.
Förra året hade jag en reima till min 3 åring och den var jag sådär nöjd med till det dyra priset. Vill därför testa något annat.
Gneis är superbra. har haft dem varenda vinter sen dem startade. Kanonkläder och jag har provat pop, remia och didriksson och diverse annat men gneis slår allt.
tuffa snygga kläder som tål det mesta. förra året satt sonen i en vattenpöl men blev ej blöt.
De har växtmån i sina kläder så ta ej för stort. max en storlek större än vad de har nu.
Har bara hört positivt - några kompisar har varit med som provfamilj och verkligen testat kläderna. De var hur nöjda som helst!
Köpte till alla mina tre killar till förra året....supernöjd var jag...de är rätt tunna (overaller) men de håller värme och väta och även vind ute. De hade sina uppe i norr och ute och lekte hela dagarna. Kommer köpa dem igen....
Vi har varit testfamilj för Gneis och även handlat kläder utöver det. Vår son och även jag är supernöjda med dessa kläder, särskilt overallen och lurven blev favoriter. Storlekarna är normala, det finns bra information på deras hemsida angående vilken storlek man ska välja. Pop är väl det enda märket hittils som jag kan hålla med om att är likvärdigt med Gneis. Båda är prisvärda med tanke på kvalite och andrahandsvärde.
Lycka till!
Sonen har en Gneisoverall som han använde hela förra vintersäsongen - den var lite stor då men det gjorde ingenting för passformen är ändå så pass slimmad att den ändå gick att röra sig i för honom. Overallen verkar helt fantastisk att leka i eftersom det inte är något plufsigt och stelt överskottstyg någonstans, har bland annad pillat på Didrikssons overaller och de känns så väldans stiffa i tyget på något vis.
Vi bor i norra delen av landet där det både kan bli rätt kallt och rätt blött på vintern och overallen har klarat av allt.
Måste kolla om sonen kan ha den i vinter också, annars blir det att köpa en ny för något annat märke är inte aktuellt efter att ha sett vad den går för.
Hoppas du hittar något du gillar!
Nu har jag beställt både overall och btäkbyxor och jacka. Hoppas det blir bra, men jag är tveksam inför att det blev rätt storlek. Det stod i storleksguiden att man skulle ta den storlek som barnet var lång. dvs var barnet 110 cm kång skulle man välja 110 i overall. Jag gjorde det men min son har 116 i sina vanliga kläder som oftast så det känns ju som den kommer bli liten. Men men det går ju at skicka tillbaka och få ny storlek