• Daniels brud

3 år + nyfödd? Har ni syskonvagn?

Ni som fått syskon till en ca 3 åring, har ni syskonvagn? Eller ståbräda kanske, eller inget alls? Är en mamma som gärna tillbringar långa dagar på stan under mammaledigheten men det orkar man kanske inte utan vagn till båda barnen?
    Berätta gärna ifall era 3 åringar sover middag fortfarande eller ej.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-01 22:13
    Dottern sover i sin vagn utomhus på dagis och kommer med all sannolikhet att göra det i maj med.
    Hur har ni gjort med bebisen vagn? Köpt en vagn till? Eller en syskonvagn som bebisen fått använda?

• Svar på tråden 3 år + nyfödd? Har ni syskonvagn?
  • lilla lot

Jag är gravid nu och ska ha i feb. Min dotter blir 3 i mars. Vi ska inte ha syskonvagn men möjligtvis ståbräda.
    Min filosofi är att hon är så pass gammal och duktig på att gå så det ska hon klara av. Men om det blir alldeles för långt och länge så kan en ståbräda vara bra att ha.

• Anki 82

Har en son som blir 3 nästa vecka och lillasyster föddes för 3 veckor sen. Vi kör på ståbräda och det funkar kanon! Sen går han mycket också och vi har knappt haft vagn åt honom alls sista halvåret/året. Men så är det inte ofta jag har med honom på stan i affärer en hel dag för det skulle inte vara roligt för nån av oss

• Jola

Hej

Jag ska ha barn i november och storasyster fyller tre i december. Vi kommer att skaffa en syskonvagn. Tycker hon är för liten än för att stå på ståbräda och hon skulle aldrig stå stilla. Hon sover fortfarande middag. Tanken är att hon ska börja på dagis i januari och att hon då inte ska sova middag längre.

• Evangeline72

Min dotter var 3 år och 5 månader när hennes lillasyster kom till världen. Hon hade redan vid 3 år s ålder slutat med vagn så vi köpte en ståbräda. Hon fyller 4 år snart och cyklar mest jämte mig.

• Linastrumpan

jag har tre år emellan (sånär på 12dagar )Har inte syskonvagn och har aldrig ens tänkt tanken. Har en ståbräda som däremot används flitigt. Storasyster sover inte middag, skulle dock inte uppskatta en hel dag på stan varken med vagn eller ståbräda

• dinana

Jag har en dotter på 2½ och en son på 3 månader.. först tänkte jag att syskonvagn var onödigt och har därför inte skaffat någon utan har ståbräda... Men, har börjat ångra mig nu och funderar på att köpa en syskonvagn i alla fall. Blir mycket smidigare om man vill komma ut och gå längre sträckor om man kan ha båda ungarna i vagnen. Dottern sover oftast efter dagis och tänk så mycket smidigare det vore om man kunde ha henne i vagnen då istället för att behöva gå hem och sitta och vänta på att hon skall vakna eller har världens tjurigaste unge med sig när man skall gå å handla.

Molly ?061216 (¯`°?. ¸.?°`¯) Leonard ?090519
  • Lupiner

Har 2 flickor, en på drygt 3 år och en på 3,5 månad: Storasyster sover inte middag men kan somna i bilen om vi åker bil på eftermiddagarna. Vi har ingen syskonvagn, däremot ståbräda som vi har ibland. Fungerar bra. Men är vi iväg någonstans hela familjen har vi med en sulky till stora tjejen.

• Tezz3

Vi hade syskonvagn vid några enstaka tillfällen, men våran dotter slutade åka vagn vid 1 ½ års ålder så vi använde enbart ståbräda istället.
    Vi är väldigt aktiva och ute mycket och går osv men det gick jättebra.

• Pumisen

Har 2 barn, en dotter på 3 (mars) och en son på 8 mån (dec), vi skulle först inte ha syskonvagn..så vi köpte ståbräda. Det blev ett evigt tjat om att hon oxå ville åka vagn till dagis, så tillslut köpte vi en syskonvagn. Det här var i januari. I maj sålde vi den då dottern var för lång för att kunna sitta i den ordentligt och för att hon började cykla brevid istället!
    Det är svårt det där, om man ska köpa eller inte. Men vi fick i stort sett igen pengarna på den när vi sålde den, så det var ju bra. Dom går snabbt åt på begagnatmarknaden!

♥ (¯`°?.¸ ♥ Ebba 060303 ♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Oliver 081229 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Rulltrappa

jag har både syskonvagn och enkelvagn med ståbräda. syskonvagnen använder jag om jag ska gå långt eller om 3-åringen helt enkelt är trött.

Svar på tråden 3 år + nyfödd? Har ni syskonvagn?