• Mrs WW

Vart känner ni barnets hicka?

Hej!
    Sitter och funderar på hur mitt pyre ligger i magen. Har legat på tvären och i säte men igår blev min bm osäker på om den flyttat runt.
    Vart känner ni hickan som mest på era små i magen? Innan tyckte jag att jag kände långt ner och nu kändes det långt upp. Kan det ha någon betydelse eller vad tror ni?

• Svar på tråden Vart känner ni barnets hicka?
  • Mamma89

jag kände inget speciellt ställe på magen.. bara att hela magen gungade lixom:)

• mollo

jag känner hickan jätte långt ner. först på höger sida längt ner.- men nu ligger den och hickar vid rumpan känns det som...
    jag har en väldigt hickig bebis har jag märkt...

• mpta

Jag känner också hickan väldigt långt ner, i stort sett så långt ner man kan komma

• zoftnezz

Min ligger i säte o jag känner när hon hickar nere till höger.

• Latte lover

BM sa till mig att man oftast känner hickan tydligast på barnets rygg och det har stämt bra för oss i alla fall.

• sanne82

Har en fixerad bebis, och jag känner hickan långt ner och så på höger sida av magen eftersom bebis ligger med ryggen åt den hållet.

• Mrs WW

Kanske inte har någon betydelse var man känner av hickan mest. Mest önsketänkande som jag vill ha bekfräftat. Hickan långt upp.. en rumpa och ryggslut...

• Sallliy

Hur ofta hickar era bebisar i magen? jag upplever det som väldigt ofta ungefär 3-5 gånger om dan, onormalt? eller kanske inte har någon betydelse alls! :) Jag känner den iallafall väldigt långt ner..

• SIL

Min bm var osäker på om bebisen låg i säte och eftersom jag inte kände några sparkar/fötter (den ligger med fötterna in mot min ryggrad) frågade hon om jag kände var den hickade. Jag känner på vänster sida ganska i mitten av magen, och då kunde hon inte konstatera genom det heller hur bebisen låg, fick göra ett ultraljud och den låg med huvudet väldigt långt ner och det hon och en annan bm trodde var bebisens rumpa var axlarna. Det är lite olika hur många gånger den hickar på en dag. Ibland inget och ibland kanske 3-4 gånger. Med första barnet kände jag aldrig någon hicka.

• wenchemaria

Jag känner hickan långt långt ner..

Svar på tråden Vart känner ni barnets hicka?